Hajnal Anna oldala - Ha érdekel a jövőd...
Csanyteleki-féle Oktatási Modell
Frissítve: 2020.07.03.
018 - Európai szervezetek     HA főoldal     CsOM főoldal     000 - Tartalom     020 - Magyar alkotmány
 
019 - Európai nevelési ajánlások
"Ha a diákok csalnak a vizsgákon, az azért van, mert az iskolarendszerünk többre tartja az osztályozást, mint a diákok a tanulást."
Neil deGrasse Tyson
 
 
      Az Európa Unió ajánlásai, javaslatai, adatai:
      Fiatalnak lenni ma Európában - oktatás (2020),
      Oktatás és képzés az EU-ban - tények és adatok (2019),
      Az európai identitás megerősítése az oktatás és a kultúra révén (2017),
      A Tanács ajánlása az egész életen át tartó tanulás európai képesítési keretrendszeréről (2017),
      Az EU megújított felsőoktatási programja (2017),
      Az iskolák és az oktatás minőségének fejlesztése a fiatalok életkezdési esélyeinek javítása érdekében (2017),
      A médiaműveltségnek és a kritikus gondolkodásnak az oktatás és képzés segítségével történő fejlesztése (2016),
      Új európai készségfejlesztési program (2016),
      Időközi értékelés - Oktatás és képzés 2020 (2015),
      A Tanács következtetései a kisgyermekkori nevelésnek és az alapfokú oktatásnak a kreativitás, az innováció és a digitális kompetencia előmozdításában betöltött szerepéről (2015),
      A szakoktatás és szakképzés európai minőségbiztosítási referenciakeretének létrehozásáról szóló, 2009. június 18-i európai parlamenti és tanácsi ajánlás végrehajtásáról (2014),
      Megnyíló oktatás: mindenki számára elérhető innovatív oktatás és tanulás az új technológiák és a nyitott oktatási segédanyagok révén (2013),
      Az innovatív oktatási és tanulási technológiák és nyílt oktatási források elemzése (2013),
      Gondoljuk újra az oktatást (2012),
      Az iskolai lemorzsolódás felszámolása (2011),
      Koragyermekkori nevelés és gondozás: hogy minden gyermek szilárdan megalapozhassa jövőjét (2011),
      Új lendület az európai szakképzési együttműködésnek (2010),
      Oktatás és képzés 2020 (2009),
      Többnyelvűség: európai tőke és közös elkötelezettség (2008),
      Migráció és mobilitás: kihívások és lehetőségek az EU oktatási rendszerei számára (2008),
      A XXI. századi kompetenciák fejlesztése: Az iskolákról szóló európai együttműködés menetrendje (2008),
      Az európai nyelvi kompetenciamérés keretrendszere (2007),
      A tanárképzés minőségének javításáról (2007),
      Hatékonyság és igazságosság az európai oktatási és képzési rendszerekben (2006),
      Az Európai Parlament és Tanács ajánlása az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciákról (2006),
      Új keretstratégia a többnyelvűség ösztönzésére (2005),
      Az Európai Parlament és a Tanács ajánlása az iskolai oktatás minőségének értékelése terén folytatandó európai együttműködésről (2001),
      Eurostat publikációk,
      Európai Ifjúság Portál,
      Elektronikus platform a felnőttkori tanuláshoz,
      Európai Képzési Alapítvány.
 
      Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet ajánlásai, javaslatai, adatai:
      Mesterséges intelligencia fejlesztési tevékenység jelentés, 2019,
      EIT Digital MSC képzések,
      EIT Digital szakértői képzések.
 
      Az Európai Ügynökség a Sajátos Nevelési Igényű Tanulókért és az Inkluzív Oktatásért ajánlásai, javaslatai, adatai:
      Befogadás és oktatás (2021),
      A pedagógusok inkluzív nevelésre-oktatásra való szakmai felkészítése (2020),
      Az Iskolai Kudarc Megelőzése (2020),
      Finanszírozáspolitikai önellenőrzési eszköz (2019),
      Az inkluzív oktatási rendszer finanszírozási szakpolitikája (2018),
      Az Európai Ügynökség Inkluzív Oktatás Statisztikai Rendszereit Vizsgáló Projektje (2018),
      A befogadó nevelés oktatás és a társadalmi befogadás közötti kapcsolatra vonatkozó bizonyíték (2018),
      Az inkluzív oktatásban részt vevő tanulók iskolai sikerességének növelése (2018),
      A korai iskolaelhagyás és a fogyatékossággal élő és/vagy sajátos nevelési igényű tanulók (2018),
      Inkluzív koragyermekkori nevelés (2018),
      Inkluzív koragyermekkori nevelési környezetre vonatkozó önreflexiós eszköz (2017),
      Kik vagyunk? - Európai Ügynökség (2017),
      Cselekedj a befogadó nevelésért oktatásért (2016),
      Luxemburgi ajánlások (2015),
      Az önök szervezete információi mindenki számára hozzáférhetővé tétele (2015),
      Iránymutatások a hozzáférhető információért (2015),
      Az Ügynökség álláspontja a befogadó oktatási rendszerekről (2015),
      A befogadó oktatás támogatásának megszervezése (2014),
      A befogadó oktatás támogatásának megszervezése – Szakpolitikai tájékoztató (2014),
      Öt kulcsfontosságú üzenet az inkluzív oktatásért (2014),
      Információs és kommunikációs technológia a befogadásért (2013),
      ICT4I Szakpolitikai monitoring keretrendszer (2013),
      Információs és kommunikációs technológia (IKT) a befogadásért (2013),
      A szakképzés sikeres gyakorlatának európai mintái (2013),
      Szakképzés – Szakpolitikai tájékoztató (2012),
      A tanulói teljesítmény növelése - A befogadó oktatás és nevelés minőségi kérdései (2012),
      Pedagógusképzés a befogadó oktatásért - Befogadó tanárok profilja (2012),
      Pedagógusképzés a befogadó oktatásért (TE4I) - Szakpolitikai ajánlások (2012),
      Fiatalok a befogadó nevelésről - Meghallgatás az Európai Parlamentben (2011),
      Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges információk hozzáférhetőségének elősegítése (2011),
      A befogadást támogató oktatáspolitikák feltérképezése (2011),
      Korai fejlesztés (ECI) - Szakpolitikai ajánlások (2011),
      A minőség javításának alapelvei a befogadó nevelésben (2011),
      Pedagógusképzés a befogadó oktatásért Európában (2011),
      Korai fejlesztés (2010),
      Befogadó oktatás: a társadalmi kohézió előmozdításáért - Következtetések (2010),
      A minőség fejlesztésének alapelvei a befogadó nevelésben - Ajánlások az oktatáspolitika számára (2009),
      Multikulturális sokszínűség és a sajátos nevelési igényű oktatás (2009),
      Indikátorok kifejlesztése – a befogadó nevelés számára Európában (2009),
      A befogadó értékelés alkalmazása (2008),
      A befogadó értékelés gyakorlati alkalmazása (2008),
      Értékelés a tanulásért és a sajátos nevelési igényű tanulók (2008),
      Ciprusi ajánlások a befogadó értékelésről (2008),
      Mérés, értékelés befogadó intézményekben (2007),
      Lisszaboni Nyilatkozat (2007),
      Értékelési gyakorlat a befogadó intézményekben (2007),
      Fiatalok Hangja: Találkozás a sokféleséggel az oktatásban (2007),
      Indikátortervek a befogadó értékeléshez (2007),
      Sajátos nevelési igényű tanulók oktatása Európában II. (2006),
      Egyéni átvezetési tervek (2006),
      Az együttnevelés gyakorlata az alsó középfokú oktatásban (2005),
      Korai fejlesztés (2005),
      Az együttnevelés gyakorlata (2003).
 
      Az Oktatási, Audiovizuális és Kulturális Végrehajtó Ügynökség ajánlásai, javaslatai, adatai:
      Tömeges nyílt online tanfolyamok használata az iskolákban (2021),
      Tanárok Európában - Karrier, fejlődés és jóllét (2021),
      Ajánlott éves oktatási idő a nappali tagozatos kötelező oktatásban 2020/21, 2018/19, 2017/18, 2016/17, 2015/16, 2014/15, 2013/14, 2012/13, 2011/12, 2010/11, 2009/10,
      Az európai felsőoktatási térség - Bolognai folyamat végrehajtási jelentés 2020, 2018, 2015, 2012, 2010, 2009,
      ETwinning iskolák - A megosztott vezetési megközelítés felé (2020),
      Nemzeti tandíjak és támogatási rendszerek az európai felsőoktatásban 2020/21, 2018/19, 2017/18, 2016/17, 2015/16, 2014/15, 2013/14, 2011/12,
      Strukturális mutatók az európai oktatási és képzési rendszerek nyomon követésére 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015,
      Egyenlőség az iskolai oktatásban Európában - Szerkezetek, irányelvek és tanulói teljesítmény (2020),
      Az európai oktatási rendszerek felépítése - Struktúra diagramok 2020/21, 2019/20, 2018/19, 2017/18, 2016/17, 2015/16, 2014/15, 2013/14, 2012/13, 2011/12, 2010/11, 2009/10,
      A kötelező oktatás időtartama Európában 2020/21, 2019/20, 2018/19, 2017/18, 2016/17, 2015/16, 2014/15, 2013/14, 2012/13, 2011/12, 2010/11, 2009/10, 2007/08,
      A tanév felépítése Európában 2020/21, 2019/20, 2018/19, 2017/18, 2016/17, 2015/16, 2014/15, 2013/14, 2012/13, 2011/12, 2010/11, 2009/10, 2008/09, 2007/08,
      Tantermek működésben - A klímaváltozás tanítása az eTwinning programmal (2020),
      Az iskolai idő felosztása Európában - Általános és általános középfokú oktatás 2020/21, 2019/20, 2018/19, 2017/18, 2016/17, 2015/16, 2014/15, 2013/14, 2012/13, 2011/12, 2010/11, 2009/10, 2008/09, 2007/08, 2006/07, 2005/06, 2004/05, 2003/04, 2002/03, 2001/02, 2000/01,
      Mobilitási eredménytábla - Felsőoktatási háttérjelentés 2018/19, 2015/16, 20xx,
      ETwinning a változások korában - Hatás a tanárok gyakorlatára, készségeire és szakmai fejlődési lehetőségeire (2019),
      Ha nem az iskolákban, hol? - A demokrácia tanulása és gyakorlása az eTwinning segítségével (2019),
      A regionális és kisebbségi nyelvek tanítása az európai iskolákban (2019),
      Digitális oktatás az európai iskolákban (2019),
      A tanárok és iskolavezetők fizetése és juttatásai Európában 2018/19, 2017/18, 2016/17, 2015/16, 2014/15, 2013/14, 2012/13, 2011/12, 2009/10,
      A migráns hátterű diákok integrálása az európai iskolákba - Nemzeti politikák és intézkedések (2019),
      Kulcsadatok az európai kisgyermekkori nevelésről és gondozásról 2019, 2014,
      A menedékkérők és menekültek integrálása az európai felsőoktatásba - Nemzeti politikák és intézkedések (2019),
      A migráns hátterű diákok integrálása az európai iskolákba - Nemzeti politikák és intézkedések (2019),
      Tanári pálya Európában - Hozzáférés, fejlődés és támogatás (2018),
      Az otthoni oktatás politikája Európában - Általános és alsó középfokú oktatás (2018),
      Nyelvek a középfokú oktatásban - Áttekintés az európai nemzeti tesztekről (2018),
      Társadalmi befogadás - Inspiráló trendek az európai finanszírozású projektekben (2018),
      Állampolgári nevelés az európai iskolákban 2017+Mellékletek, 2012,
      Kulcsadatok a nyelvtanításról az európai iskolákban 2017, 2012, 2008, Magyarország (2001),
      A felsőoktatás modernizálása Európában - Oktatói állomány (2017),
      A kelet-európiai partnerországok felsőoktatási rendszerének áttekintése (2017),
      A közép-ázsiai partnerországok felsőoktatási rendszerének áttekintése (2017),
      A kelet-európiai partnerországok felsőoktatási rendszerének áttekintése (2017),
      Támogatási mechanizmusok a bizonyítékokon alapuló politikai döntéshozatalhoz az oktatásban (2017),
      Vállalkozói oktatás az európai iskolákban (2016),
      Az állampolgárság és a szabadság, a tolerancia és a megkülönböztetés-mentesség közös értékeinek népszerűsítése (2016),
      Az oktatás minőségének biztosítása - Az iskolai értékelés politikái és megközelítései (2016),
      A felsőoktatás modernizálása Európában - Hozzáférés, megtartás és foglalkoztathatóság 2016, 2014,
      A tanári hivatás Európában - Gyakorlatok, felfogások és irányelvek 2015+Mellékletek,
      A kisgyermeknevelési és gondozási rendszerek Európában - Nemzeti adatlapok (2015),
      Nemzeti adatlapok az oktatási költségvetésekről 2015, 2014, 2013,
      Felnőttképzés Európában - A tanulási lehetőségekhez való hozzáférés bővítése (2015),
      A korai iskolaelhagyás kezelése Európában - Stratégiák, politikák és intézkedések (2014),
      Az iskolák finanszírozása Európában - Az állami finanszírozás mechanizmusai, módszerei és kritériumai (2014),
      Testnevelés és sport az európai iskolákban (2013),
      Kulcsadatok az európai tanárokról és iskolavezetőkről (2013),
      Oktatói mobilitás a felsőoktatásban - Nemzeti politikák és programok (2013),
      A mobilitási eredménytábla felé - A külföldi tanulás feltételei Európában (2013),
      Oktatás és képzés az Európa 2020 stratégiában - Az EU tagállamok válaszai (2013),
      A korábbi nem formális és informális tanulás elismerése a felsőoktatásban (2013),
      Az oktatás finanszírozása Európában 2000-2012 - A gazdasági válság hatása (2013),
      Kormányzati oktatási kiadások az Európai Unióban a gazdasági válság idején (2008-2011) (2013),
      Kulcskompetenciák fejlesztése az iskolában Európában - A politika kihívásai és lehetőségei (2012),
      Kulcsadatok az európai oktatásról 2012, 2009, 2005, 2000,
      Matematikaoktatás Európában - Közös kihívások és nemzeti politikák (2011),
      A felsőoktatás modernizálása Európában - A finanszírozás és a szociális dimenzió (2011),
      Kulcsadatok az IKT-vel megvalósuló oktatásról és innovációról az európai iskolákban (2011),
      Érettségi az európai iskolákban - Óriási különbségek az országok között (2011),
      Olvasástanítás Európában - Kontextusok, irányelvek és gyakorlatok (2011),
      Felnőttek a formális oktatásban - Politikák és gyakorlat Európában (2011),
      Természettudományos oktatás az európai iskolákban - Nemzeti politikák, gyakorlatok és kutatások (2011),
      Új munkákhoz új készségek - Politikai kezdeményezések (2010),
      Az oktatási rendszerek felépítése az óvodától a felsőoktatásig (ISCED 0–5) 2008/09, 2007/08,
      Nemi különbségek az oktatási eredményekben (2009),
      Felnőttek a formális oktatásban - Az egész életen át tartó tanulás a gyakorlatban (2009),
      A bevándorló gyermekek integrálása az európai iskolákba 2009, Intézkedések 2009, Magyarország 2003/04
      A diákok nemzeti tesztelése Európában 2008/09, Magyarország 2009,
      A kisgyermekkori nevelés és gondozás - A társadalmi és kulturális egyenlőtlenségek kezelése 2009, Magyarország 2012,
      Oktatás az online biztonságról az európai iskolákban 2008/09,
      Az európai tanárok autonómiájának szintjei és felelősségei (2008),
      Az európai felsőoktatás irányítása - Politikák, struktúrák, finanszírozás és oktatói állomány (2008),
      Szakmai orientációs oktatás az európai nappali tagozatos kötelező oktatásban 2007/08,
      Művészeti és kulturális oktatás az európai iskolákban 2007/08, Magyarország 2007/08
      Kulcsadatok az európai felsőoktatásról (2007),
      Iskolai autonómia Európában - Politikák és intézkedések (2007),
      Nem szakképzett felnőttképzés Európában (2007),
      Minőségbiztosítás a tanárképzésben Európában (2006),
      Speciális oktatási intézkedések a tehetség minden formájának népszerűsítésére az európai iskolákban (2006),
      Hogyan boldogulnak az európai fiúk és lányok az információs és kommunikációs technológiával? (2005),
      Utalások az aktív állampolgárságra az európai oktatáspolitikákban (2005),
      Tartalom- és nyelvintegrált tanulás (CLIL) az európai iskolákban - Magyarország: 2004/05,
      Az európai oktatás I. - Vizsgák, képesítések és címek (2004),
      Az európai oktatás II. - Oktatási intézmények (2000),
      Az európai oktatás III. - Oktatói állomány (2001),
      Az európai oktatás IV. - Vezetői, felügyeleti és támogató személyzet (2002),
      Az európai oktatás kulcskérdései II. - A kötelező oktatás forrásainak finanszírozása és kezelése (2000),
      Az európai oktatás kulcskérdései III. - A tanári hivatás 1. jelentés (2002), 2. jelentés (2002), 3. jelentés (2003), 4. jelentés (2004), Magyarország (2004),
      Kulcsadatok az európai iskolák információs és kommunikációs technológiájáról 2004,
      A kötelező oktatást nyújtó iskolák értékelése Európában (2003), Magyarország: 2000/01,
      Értékelés az oktatásban - Tematikus bibliográfia (2002),
      Kulcskompetenciák - Fejlődő koncepció az általános kötelező oktatásban (2002),
      Idegennyelv tanulás- Európai prioritás 2001/02,
      Az IKT európai oktatási rendszerekbe való beépítésének alapvető mutatói (2001),
      Nyelvoktatás - Tematikus bibliográfia (2001),
      ICT@Europe.edu - Információs és kommunikációs technológia az európai oktatási rendszerekben (2001),
      Az európai kötelező oktatás pénzügyi áramlása diagramokon (2001),
      Nemzeti intézkedések az egész életen át tartó tanulás megvalósítására Európában (2001),
      Közelkép az iskolák értékeléséről 2000/01,
      Magánoktatás az Európai Unióban - Szervezet, adminisztráció és a hatóságok szerepe (2000),
      Egész életen át tartó tanulás: az EU tagállamok oktatási rendszereinek hozzájárulása (2000),
      Az európai felsőoktatás reformjának két évtizede: 1980-tól (2000),
      Az élethosszig tartó tanulás - Tematikus bibliográfia (2000),
      Idegennyelv-tanítás az európai iskolákban (2000),
      Az idegen nyelvek helyzete az európai oktatási rendszerekben 1999/2000,
      Előre tervezés az oktatásban az Európai Unió tagállamaiban (1999),
      Az oktatás finanszírozása (1999),
      Felsőoktatási struktúrák Európában 1998/99,
      Az Európai Unió tagállamaiban hozott intézkedések az oktatási rendszerből képesítés nélkül kilépő fiatalok segítésére (1997),
      Középfokú oktatás az Európai Unióban: struktúrák, szervezet és adminisztráció (1997),
      A szülők szerepe az Európai Unió oktatási rendszereiben (1997),
      A kötelező oktatás reformjainak évtizede az Európai Unióban 1984-94 (1996),
      Konzultatív tanácsok és az oktatásban való társadalmi részvétel egyéb formái az Európai Unióban (1996),
      Iskolavezetők az Európai Unióban (1996),
      Intézkedések az iskolai kudarc elkerülésére: Kihívás Európa építésére (1993),
      A tanárok mobilitása az Európai Közösségben: Felvételi és vezetői kérdések (1991).
 
      Az Európai Szakképzés-fejlesztési Központ ajánlásai, javaslatai, adatai:
      Az üzleti gyakorlatok alkalmazkodása az új valósághoz a válság közepén - A COVID-19 európai vállalati felmérés első eredményei (2021),
      Állásvesztés és COVID-19 (2021),
      A szakképesítések elemzése és összehasonlítása - Összefoglalás (2021),
      Befektetés a pályaorientációba 2021, 2019, , , ,
      Készségfejlesztés a platformgazdaságban - A mikromunka és az online szabadúszó összehasonlítása (2021), Kérdőív
      Hosszú távú, határokon átnyúló gyakornoki mobilitás - Javaslatok a nemzeti politikai döntéshozók számára (2021),
      Középpontban a VET 2020 - Szakképzési rendszerek Európában,
      Szaktudás és létjogosultság 22. (2021), 21. (2021), 20. (2020), 19. (2020), 18. (2020), 17. (2019), 16. (2019), 15. (2019), 14. (2018), 13. (2018), 12. (2018), 11. (2017), 10. (2017), 9. (2017), 8. (2016), 7. (2016), 6. (2016), 5. (2015), 4. (2015), 3. (2015), 2. (2014), 1. (2014),
      A technológiai változások és a készségigények megértése 1., 2., 3. (2021),
      Digitális, zöldebb és rugalmasabb - Betekintés a Cedefop európai készség-előrejelzésébe (2021),
      Vélemények a politikáról és a gyakorlatról - A Big Data lehetőségek szakképzéspolitikai kiaknázása (2021),
      Hány tanuló van az EU-ban? - Becslések a Cedefop tanulószerződéses programokra vonatkozó adatbázisa és a rendelkezésre álló uniós adatforrások alapján (2021),
      Az EFQEA (Színvonalas és eredményes tanulószerződéses gyakorlati képzés európai keretrendszere) végrehajtása: a Cedefop elemzése és főbb megállapításai (2021),
      A munkahelyi tanulás szerepe a szakképzésben és a felsőoktatásban - A 2016-os uniós munkaerő-felmérés bizonyítékai (2021),
      A tanulószerződés következő lépései (2021),
      A nemzeti képesítési keretrendszerek (NQF) fejlesztéseinek áttekintése 2020, 2019, 2017, 2016, 2015, 2014, 2012, 2010, 2009,
      Pályaorientációs politika és gyakorlat a járványban - Egy közös nemzetközi felmérés eredményei (2020),
      Tanulószerződéses finanszírozás az EU-ban (2020),
      A munkahelyi gyakorlatok felszabadítják a munkavállalói potenciált - Európai vállalati felmérés 2019,
      A felnőttkori tanulással és a szakképzéssel kapcsolatos felfogások Európában (2020),
      Kulcskompetenciák a szakképzésben: digitális tudás, többnyelvűség és olvasni tudás (2020),
      Készségek fejlesztése és létjogosultsága az online platformgazdaságban - Tanulmány a digitális munka új formáiról és a tanulásról (2020),
      Felnőttek megerősítése képzési és átképzési utakon keresztül 1. (2020), 2. (2020),
      A technológiai változás és az automatizálás foglalkoztatási hatásának értékelése: a munkáltatói gyakorlatok szerepe (2020),
      Európai leltár a nem formális és informális tanulás validációjáról: záró szintézis jelentés 2018 (2020),
      A szakma fontossága: a szakképzés kihívásai és lehetőségei a következő évtizedben (2020),
      Az európai együttműködés megerősítése a szakképzésben: a rigai ciklus eredményei - Előrelépés a 2015–2020 közötti közös prioritások terén. Záró jelentés (2020),
      EU munkahelyek a Covid-19 társadalmi távolság legnagyobb kockázatával - A járvány súlyosbítja a munkaerő-piaci megosztottságot? (2020),
      Európai képesítési keretrendszer (EQF) - Kezdeti szakképzés (2020),
      Szakképzés Európában 1995-2035 - Az európai szakképzés forgatókönyvei a 21. században (2020),
      Az irányítás és validáció koordinálása (2019),
      A regionális és nemzeti képesítési keretrendszerek globális jegyzéke, 2019 1., 2., 2017 1., 2., 2015 1., 2.,
      Tanulószerződés felnőtteknek - Egy feltáró vizsgálat eredményei (2019),
      Törvényes lehetőségek megteremtése a felnőtt menekültek munkaerőpiaci mobilitása számára (2019),
      A holisztikus megközelítés megvalósítása az egész életen át tartó tanulásban (2019),
      A szakképzés változó jellege és szerepe Európában 1. (2017), 2. (2017), 3. (2018), 4. (2018), 5. (2018), 6. (2019), 7. (2019),
      A Cedefop elemző rendszere a tanulószerződéses gyakorlatokhoz (2019),
      Menekültügyi készségek és munkaerőpiaci igények (2019),
      Szakképzés az uniós vállalkozásokban - Fejlesztések és kihívások előtt (2019),
      Mesterséges vagy emberi intelligencia? - Tájékoztató (2019),
      Európai készségindex 2018,
      Megfelelő szaktudás - Inspiráló politikák a készségigények előrejelzésére és megfeleltetésére (2019),
      Zöld munkahelyekhez szükséges készségek (2019),
      Online álláshirdetések és készségelemzés (2019),
      Az online álláspiac az EU-ban - Hajtóerő és feltörekvő trendek (2019),
      Reflektorfényben a szakképzés 2018, , ,
      Az alulképzettség megelőzése az egész életen át tartó tanulás révén (2019),
      Készség-előrejelzés: trendek és kihívások 2030-ig (2018),
      Globalizációs lehetőségek a szakképzésben (2018),
      Európai együttműködés a szakképzésben: egy folyamat, sok megálló (2018),
      A szakképzés alkalmassá tétele a jövőre (2018),
      Tanulószerződéses programok az európai országokban: nemzetek közötti áttekintés (2018),
      IKT gyakorlatok kézikönyve a pályaorientációhoz és a karrierfejlesztéshez (2018),
      Az európai országok NKKR(NQF)-szintleíróinak elemzése és áttekintése 2018, 2013,
      A tartós munkanélküliségtől a megfelelő munkáig (2018),
      "Láthatatlan" fiatalok és felnőttek elérése - Tájékoztató (2018),
      Betekintés a készséghiányba és a készség-eltérésekbe (2018),
      A készségek előrejelzést igényelnek: rendszerek és megközelítések (2017),
      Cedefop közvéleménykutatás az európai szakképzésről (2017),
      Tanulási eredmények meghatározása, megfogalmazása és alkalmazása (2017),
      Emberek, gépek, robotok és készségek - Tájékoztató (2017),
      A készségekbe való befektetés megtérül - Az alacsonyan képzett felnőttek gazdasági és társadalmi költségei az EU-ban (2017),
      Az életkorbarát munka felé Európában: az EU-ügynökségek életpálya-perspektívája a munkáról és az öregedésről (2017),
      A szakképzéssel és képzéssel kapcsolatos ismeretek megosztása (2017),
      Szakképzési-eszközkészlet a korai elhagyás kezelésére (2017),
      A nem formális és informális tanulás validációjának európai jegyzéke (2017),
      Készségigény felmérések kidolgozása és lebonyolítása (2017),
      Útban 2020 felé: adatok a szakképzési és képzési politikákhoz 2019, 2017, 2015, 2014, 2013 - Indikátorok, 2013 - Országstatisztikák,
      Jövőbeli készségigények Európában: kritikus munkaerőtrendek (2016),
      Az oktatás korai elhagyása: a szakképzés és képzés középpontba állítása 1. (2016), 2. (2016),
      Munkaerőpiaci információk és pályaorientáció (2016),
      Munkaerőpiaci információk felhasználása 1. (2016), 2. (2016),
      Útmutató a készségek és munkák előrejelzéséhez és összehangolásához 1., 2., 3. (2016), 4. (2015), 5., 6. (2016)
      A tanulási eredmény alapú szemlélet alkalmazása Európa-szerte - Összehasonlító tanulmány (2016),
      Az alacsonyan képzettek karrierlehetőségeinek javítása - Az irányítás és az egész életen át tartó tanulás szerepe (2016),
      A validáció finanszírozása - Jelentés a nem formális és informális tanulás európai jegyzékéhez (2016),
      Validáció az ellátás és az ifjúsági munka területén (2016),
      A nem formális és informális tanulás validáció felhasználásának nyomon követése (2016),
      Validáció és nyílt oktatási források (OER) (2016),
      Az Európai Szakképzési Kreditrendszer (ECVET) - Vizsgálati jelentés 2015,
      Európai ágazati trendek: a következő évtized (2016),
      A munkáért való tanulás elősegítése (2016),
      A tanulószerződéses gyakorlatok irányítása és finanszírozása (2016),
      A minősítés minőségbiztosítása a szakképzésben (2015),
      Egyenlőtlen hozzáférés a munkához kapcsolódó tanuláshoz: bizonyítékok a felnőttképzési felmérésből, Mellékletek (2015),
      Európai irányelvek a nem formális és informális tanulás validációjára 2015, 2009,
      Ki képzi a kis- és középvállalkozásokat? - Jellemzők, igények és támogatási módok (2015),
      Régi gyökerek az új útvonalakhoz (2015),
      A szakképzéssel kapcsolatos ismeretek megosztása (2015),
      Készségek, képesítések és munkahelyek az EU-ban: tökéletes párosítás? (2015),
      A modularizáció és az egységesítés szerepe a szakképzésben (2015),
      Munkakörhöz kapcsolódó felnőttkori tanulás és szakmai továbbképzés Európában, Mellékletek(2015),
      A munkanélküliség kezelése a készségeltérések kezelése mellett (2015),
      Képességhiány és lyukak az európai vállalkozásokban - Egyensúly megteremtése a szakképzés és a munkaerőpiac között (2015),
      Képességek és munkahelyek összehangolása Európában (2015),
      A szakmai továbbképzés Európában: a jövő útja (2015),
      Munkán alapuló tanulás a szakképzési továbbképzésekben: politikák és gyakorlatok Európában (2015),
      Szakképzéspedagógiák és előnyök a tanulók számára: gyakorlatok és kihívások Európában (2015),
      Zöld készségek és innováció az inkluzív növekedés érdekében (2015),
      Középpontban a szakképzés (2015),
      Erősebb szakképzés a jobb életért (2015),
      Kézikönyv szakképzési szolgáltatóknak - A belső minőségirányítás és a minőségi kultúra támogatása (2015),
      Az életkor értékének növelése - Útmutatás a munkáltatók életkormenedzsment stratégiáihoz, Háttéranyag (2015),
      Politikai kézikönyv - Hozzáférés a folyamatos szakképzéshez (CVET) Európában (2014),
      Légy büszke oktatóidra (2014),
      Megbirkózni az ágazatok és foglalkozások nemzetközi osztályozásának változásaival (2014),
      A sokszínűség értékelése: útmutatás a bevándorlók munkaerőpiaci integrációjához, Háttéranyag (2014),
      A validáció vállalatok általi alkalmazása emberi erőforrás és karrierfejlesztés céljából (2014),
      Navigálás a nehéz vizeken: tanulás a karrierhez és a munkaerőpiaci átmenethez (2014),
      Az európai oktatási és képzési politika terminológiája - 130 kulcsfontosságú kifejezés (2014),
      5. szintű képesítések: karrier vagy felsőoktatás (2014),
      Az alapfokú szakképzés vonzereje: a lényeg azonosítása (2014),
      Az ECVET végrehajtási stratégiáinak nyomon követése Európában 2014, 2013,
      A szakképzés makrogazdasági előnyei (2014),
      Vissza a munkába - A munkahelyi tanulás és a munkanélküli felnőttek újbóli beilleszkedése a munkaerőpiacra (2013),
      A szakképzés megújítása - A kezdeti szakképzés és a munkaerőpiac közötti visszacsatolási mechanizmusok megértése (2013),
      Felhasználói útmutató a készségekre vonatkozó munkáltatói felmérés kidolgozásához (2013),
      Egy európai munkáltatói felmérés a készségigényekről - Szemléltető megállapítások (2013),
      A képesítések szerepe a foglalkozások és szakmák irányításában (2013),
      Globális nemzeti képesítési keret leltár, Országos esetek (2013),
      Készségek az alacsony szén-dioxid-kibocsátású Európához - A szakképzés szerepe a fenntartható energia forgatókönyvében (2013),
      Az európai szakképzés előnyei az emberek, szervezetek és országok számára (2013),
      A szakképzés munkaerőpiaci eredményei Európában (2013),
      Oktatók a folyamatos szakképzésben: új kompetenciaprofil,
      A kiszolgáltatott felnőttek megerősítése a munkaerőpiaci kihívások kezelésére (2013),
      A készségigények számszerűsítése Európában (2013),
      A jövőbeli készségek kereslete és kínálata Európában (2012),
      Képzési szabadság - Politikák és gyakorlat Európában (2012),
      A szakképzési politika tendenciái Európában 2010-12,
      Tantervreform Európában - A tanulási eredmények hatása (2012),
      Szaktudás kínálat és kereslet Európában - Módszertani keret (2012,
      Munka és öregedés - Az öregedő munkaerőbe történő befektetés előnyei (2012),
      Tanulás és innováció a vállalkozásokban (2012),
      Az oktatástól a munkáig - A szakképzés munkaerőpiaci eredményei (2012),
      Nemzetközi képesítések (2012),
      Visszafizetési záradékok Európában: a vállalatok képzésbe történő befektetéseinek támogatása (2012),
      Készség-előrejelzésekre építve - Módszerek és alkalmazások összehasonlítása (2012),
      Zöld készségek és környezettudatosság a szakképzésben (2012),
      Az ECVET végrehajtásához szükséges feltételek (2012),
      Hitelek szakképzéshez Európában (2012),
      Ágazati perspektívák a szakképzés előnyeiről (2012),
      Képzetlenség - A vállalkozás szerepe (2012),
      Az ECVET fejlesztése Európában 2012, 2010,
      Nemzeti képesítési keretek kialakítása Európában (2012),
      Az európai fiatalok megerősítése a munkaerőpiaci kihívásokra (2011),
      A szakképzés hatása a vállalati teljesítményre (2011),
      Értékelés a tanulói eredmények javítása érdekében (2011),
      A vezetés szerepének feltárása a szakképzésben (2011),
      A szakképzés minőségének biztosítása - A szakképzési szolgáltatók akkreditálásának szerepe (2011),
      Munka és öregedés - Orientáció és tanácsadás érett tanulóknak (2011),
      Értelmező szótár - Minőség az oktatásban és a képzésben (2011),
      Egész életen át tartó orientáció Európa-szerte: a szakpolitikai előrehaladás és a jövőbeli kilátások áttekintése (2011),
      Szakképzés magasabb képzettségi szinteken (2011),
      Migránsok, kisebbségek, eltérések? - Képzettségbeli eltérések a migránsok és az etnikai kisebbségek között Európában (2011),
      A szakképzés jót tesz neked - A szakképzés társadalmi előnyei az egyének számára (2011),
      Szakképzés a közjó érdekében - A szakképzés makroszociális előnyei (2011),
      Útmutató Európa feltörekvő vállalkozóinak támogatásához - Politika és gyakorlat a jövőbeli lehetőségek kiaknázására (2011),
      A szakképzés gazdasági előnyei az egyének számára (2011),
      A szakképzés előnyei (2011),
      A szakképzés szélesebb körű előnyeinek anatómiája a munkahelyen (2011),
      Kézikönyv tanulmányi kirándulások szervezőinek - oktatási és szakképzési szakembereknek (2011),
      Tanulás munka közben - Sikertörténetek a munkahelyi tanulásról Európában (2011),
      Munkaerőpiaci polarizáció és alap-foglalkozások Európában (2011),
      A foglalkoztatással kapcsolatos mobilitás és migráció, valamint a szakképzés (2011),
      Híd a jövőbe - Európai szakképzési politika 2002-10 (2010),
      A képesítések megváltoztatása - A képesítési politikák és gyakorlatok áttekintése (2010),
      A megfelelő készségek a fehér hajú munkások számára (2010),
      Minőségbiztosítás a szociális ellátás területén - A képzés szerepe (2010),
      Zöld munkahelyekhez szükséges készségek (2010),
      Társadalmilag felelős átalakítás - Hatékony stratégiák az elbocsátott munkavállalók támogatására (2010),
      Jobb kompetenciák a jobb tanítás és vezetés révén - Tanulmányi kirándulások eredményei 2008/09 (2010),
      A tanulási eredmények megközelítései a szakképzési tantervekben (2010),
      Munka és öregedés - Feltörekvő elméletek és empirikus perspektívák (2010),
      Európai Szakképzési Újság 48. (2009), 47. (2009), 46. (2009), 45. (2008), 44. (2008), 42./43. (2007/2008), 41. (2007), 40. (2007), 39. (2006), 38. (2006), 37. (2006), 36. (2005), 35. (2005), 34. (2005), 33. (2004), 32. (2004), 31. (2004), , , , , , , , , , , , , ,
      Kreditrendszerek és képesítési keretek összekapcsolása (2010),
      Hozzáférés a sikerhez - Egész életen át tartó orientáció a jobb tanulás és munka érdekében (2010),
      A veszélyeztetett fiatalok irányítása a tanuláson keresztül (2010),
      Képességek és kereslet Európában: középtávú előrejelzés 2020-ig (2010),
      Szakmai fejlődési lehetőségek vállalati oktatók számára - Összeállítás a jó gyakorlatokból (2010),
      A munkaadók által biztosított szakképzés Európában (2010),
      A szaktudás megfelelőségi kihívás - A szaktudás eltérésének és a politikai következményeknek az elemzés (2010),
      Az oktatásról és képzésről szóló társadalmi párbeszéd a koppenhágai folyamatban (2010),
      A szakképzés korszerűsítése Összefoglaló jelentés, 3., 2., 1. (2009),
      Akkreditáció és minőségbiztosítás a szakképzésben (2009),
      Jövőbeli szaktudás-igények Európában: középtávú előrejelzés. Műszaki háttérjelentés (2009), Összefoglaló jelentés (2008),
      A szakképzés költségeinek megosztása (2009),
      A zöld gazdasághoz szükséges szaktudás (2009),
      A szakképzési szakmák kompetencia kerete - Kézikönyv gyakorlóknak (2009),
      A képesítések dinamikája: foglalkozási és oktatási normák meghatározása és megújítása (2009),
      A minőségbiztosítás és a szakképzési tanúsítás kapcsolata az EU tagállamaiban (2009),
      Jövőbeli készségkínálat Európában: legfontosabb megállapítások - Középtávú előrejelzés 2020-ig 1., 2. (2009),
      Ágazati partnerségek (2009),
      Szaktudás Európa jövőjéhez: a szakmai készségek iránti igények előrejelzése (2009),
      A készségek eltérése: A jövőbeli kutatások prioritásainak meghatározása (2009),
      Az adókedvezmények használata az oktatás és képzés előmozdítására,
      Professzionális pályaorientáció (2009),
      Folytonosság, konszolidáció és változás - A szakképzés európai korszaka felé (2009),
      Egyéni tanulási számlák (2009),
      Elmozdulás a tanulási eredmények felé - Politikák és gyakorlatok Európában 2009, 2008,
      Az európai oktatási és képzési politika terminológiája (2008),
      Innovatív tanulási intézkedések az idősebb munkavállalók számára (2008),
      Az európai szakképzés közös minőségbiztosítási keretrendszerének (CQAF) alapjai (2007),
      Társadalmi párbeszéd és élethosszig tartó tanulás: az ipari változások támogatása - A Peer-Learning tevékenység eredményei (2008),
      Képzettségi igények Európában: 2020-ra koncentrálva (2008),
      A befejező egyenesben: Koppenhágától Bordeaux -ig (2008),
      Szaktudás-igény előrejelző rendszerek az EU tagállamaiban (2008),
      Nemzeti élethosszig tartó orientációs politikai fórumok létrehozása és fejlesztése - Kézikönyv a döntéshozók és az érintettek számára (2008),
      A politikától a gyakorlatig - Rendszerszintű változás az egész életen át tartó orientációban Európában (2008),
      Karrierfejlesztés a munkahelyen - A pályaorientáció áttekintése az emberek foglalkoztatásának támogatása érdekében (2008),
      A demográfiai változások következményei az EU szakképzésére (2008),
      Ágazati képzési alapok Európában (2008),
      A nem formális és informális tanulás validációja Európában (2008),
      Közös tanulás a helyi innováció érdekében: a tanulási régiók népszerűsítése (2007),
      A nem formális és informális tanulás elismerése és validációja a szakképző tanárok számára az EU tagállamaiban (2007),
      Az európai szaktudásigény-előrejelzés felé (2007),
      Nézzük 2010-et - A szakképzés újraértékelése (2007),
      A szakképzés minőségének mutatói. Az európai együttműködés erősítése (2007),
      Rendszerek, intézményi keretek és folyamatok a szaktudásigények korai azonosításához (2007),
      Négy év - Maradj rajta! - Koppenhágától Helsinkiig - A szakképzés korszerűsítésében elért haladás (2006),
      Az egész életen át tartó tanulás előmozdítása az idősebb munkavállalók számára (2006),
      A tudás, a készségek és a kompetenciák tipológiája (2006),
      Az IKT szaktudás tanúsítása Európában (2006),
      Innovatív gyakorlatok a képzés területén és a kapcsolódó szakmai fejlesztési kérdések (2005),
      Szaktudás-igények azonosítása a nanotechnológiában (2006),
      A tanulás folyamatossága: európai jegyzék a nem formális és informális tanulás validációjáról - Nemzeti politikák és gyakorlatok (2005),
      A kredit (átváltási) rendszerek európai megközelítései a szakképzésben (2005),
      Szakképzés: a szebb jövő kulcsa (2005),
      A turizmus trendjei és szaktudásigénye (2005),
      A tanulás értéke - Összefoglaló jelentés (2005), Háttérjelentés (2004),
      Az egész életen át tartó orientációs politikák és rendszerek javítása (2005),
      IKT és e-üzleti szaktudás és képzés Európában (2005),
      Európai perspektívák a munkahelyi tanulással kapcsolatban - A munkafolyamat ismereteinek elsajátítása (2005),
      Rendszerek és programok értékelése (2004),
      Tanulás munkatapasztalatokon keresztül a tudásalapú gazdaságért - Oktatáskutatási és oktatáspolitikai kérdések (2004),
      Hátrányos helyzetű csoportok transznacionális elhelyezési projektekben (2004),
      Tanulás távozással - Külföldi kiküldetések mint didaktikai eszközök az európai szakképzés keretében (2004),
      IKT-gyakorlói készségek és képzési megoldások alap- és szakmai szinten Európában - Irányelvek az IKT képzéshez és a tananyagfejlesztéshez,
      IKT-gyakorlói készségek és képzés az autóiparnak (2004),
      Szakképzés - a jövő kulcsa - Lisszabon-Koppenhága-Maastricht: mozgósítás 2010-re (2004),
      A jövőbeli készségigények felismerése - A kutatástól a politikáig és a gyakorlatig (2004),
      A szakképző tanárok professzionalizálása a jövőre nézve (2004),
      IKT-gyakorlói készségek és képzés a banki és pénzügyi szolgáltatásokhoz (2004),
      IKT-gyakorlói készségek és képzés a grafikai és médiaszektornak (2004),
      Egész életen át tartó tanulás: a polgárok nézetei közelről (2004).
 
      Az Európai Oktatáskutató Szövetség ajánlásai, javaslatai, adatai:
      Európai Oktatáskutatási Folyóirat,
      Nemzetközi Szakképzéskutatási Folyóirat,
      Oktatáskutatást végezni - A kihívások leküzdése a gyakorlatban (2019),
 
      Az Európai Oktatásfejlesztési és Kutatási Intézmények Konzorciumának ajánlásai, javaslatai, adatai:
      Európai országok oktatási jelentései - CIDREE évkönyv 2020,
      A hallgatók beleszólása az iskoláztatásba - CIDREE évkönyv 2019,
      A STEM oktatás nemzetközi megközelítései - CIDREE évkönyv 2018,
      Jóllét iskoláinkban: nemzetközi perspektívák - CIDREE évkönyv 2017,
      Sikeres megközelítések a teljesítmény növelésére és az egyenlőtlenségek kezelésére - CIDREE évkönyv 2016,
      Az írástudás fejlesztése a tanulás során - CIDREE évkönyv 2015,
      A politikai döntésektől az osztályteremi változásokig: az oktatáspolitika sikeres végrehajtása - CIDREE évkönyv 2014,
      A tantervi szabályozás és a tantervi szabadság kiegyensúlyozása Európában - CIDREE évkönyv 2013,
      Mindenki tanulhasson! - Mi a fontos? - CIDREE évkönyv 2012,
      Kezdő tanárok: kihívás az oktatási rendszerek számára - CIDREE évkönyv 2011,
      Sok hang - nyelvpolitika és gyakorlat Európában - CIDREE évkönyv 2009,
      Eszközkészlet az európai polgárok számára - A kulcskompetenciák megvalósítása - CIDREE évkönyv 2008,
      A 4-8 éves gyermekek oktatása - Az iskolai felvétel újratervezése - CIDREE évkönyv 2007,
      Minőségi iskolák - Milyen adat-alapú megközelítések segíthetnek? - CIDREE évkönyv 2006,
      Az állampolgárság különböző arcai - CIDREE évkönyv 2005,
      Az integrált személyiség - Hogyan kapcsolódik a tantervfejlesztés az új kompetenciákhoz - CIDREE évkönyv 2004,
      A legjobbá válni - Oktatási ambíciók Európa számára - CIDREE évkönyv 2003,
      A különbségek Európája - Oktatási válaszok az interkulturalizmusra - CIDREE évkönyv 2002,
      A perspektíva megfordítása - Új kilátások az oktatásra - CIDREE évkönyv 2001,
      Tanulói értékelés az állampolgári ismeretek oktatásában: célok, gyakorlatok és lehetőségek (2009),
      A diákok beleszólása a tantervfejlesztésbe és -felülvizsgálatba (2006),
      Tananyagközi témák a középfokú oktatásban (2005),
 
 

 
Lap eleje
018 - Európai szervezetek     HA főoldal     CsOM főoldal     000 - Tartalom     020 - Magyar alkotmány