Hajnal Anna oldala - Ha érdekel a jövőd... | |||
|
|||
⇐ 014 - Nemzetközi szervezetek ⇑ HA főoldal ⇑ CsOM főoldal ⇑ 000 - Tartalom ⇒ 016 - Európai alkotmány | |||
015 - Nemzetközi nevelési ajánlások "A rossz legalább olyan hatékonyan tanítható, mint a jó. Az oktatás hatalmas erő, de rosszra és jóra egyaránt felhasználható." Richard Feynman |
|||
Az UNESCO Education 2030 főcímű tervezete, amelynek jelmondata a "inkluzív, egyenlő minőségű oktatás és egész életen át tartó tanulás mindenkinek", a következő célokat "írja elő": 4.1 Általános alap- és középfokú oktatás: 2030-ra biztosítsuk, hogy minden lány és fiú ingyenes, egyenlő és minőségi alap- és középfokú oktatásban részesüljön, amelyek releváns és hatékony tanulási eredményekhez vezetnek. 4.2 Koragyermekkori fejlesztés és óvodai oktatás: 2030-ra biztosítsuk, hogy minden lány és fiú számára elérhetővá váljon a koragyermekkori fejlesztés, gondoskodás és az óvodáskori oktatás, hogy készen álljanak az alapfokú oktatásra. 4.3 Egyenlő hozzáférés a szakmai és a felsőoktatáshoz: 2030-ra biztosítsuk, hogy minden nő és férfi számára egyenlő esélyekkel legyen elérhető a megfizethető és minőségi szakmai és felsőfokú oktatás, beleértve az egyetemet is. 4.4 A tisztességes munkához kapcsolódó készségek: 2030-ra jelentősen növekedjen azon fiatalok és felnőttek száma, akik használható tudással rendelkeznek, beleértve a műszaki és szakmai tudást is, hogy javuljon a foglalkoztatás, növekedjen a tisztességes munkahelyek száma és erősödjön a vállalkozó szellem. 4.5 Nemek közötti egyenlőség és befogadás: 2030-ra szüntessük meg a nemek közötti egyenlőtlenséget az oktatásban, biztosítsuk az egyenlő elérhetőséget az oktatás és a szakmai képzések minden szintjén a kiszolgáltatottaknak: a fogyatékkal élőknek, a kisebbségeknek és a veszélyeztetett gyermekeknek. 4.6 Egyetemes alapkészségek mindenkinek: 2030-ra biztosítsuk, hogy minden fiatal és a felnőttek számottevő része, nők és férfiak egyaránt, elsajátítsa az írási és számolási készségeket. 4.7 A fenntartható fejlődés és a globális állampolgárság oktatása: 2030-ra biztosítsuk, hogy minden tanuló elsajátítsa a fenntartható fejlődéshez szükséges készségeket és ismereteket, úgy mint: a fenntartható fejlődés, a fenntartható életmód, az emberi jogok, a nemek közötti egyenlőség, a béke és az erőszakmentesség kultúrája, a globális állapolgárság és a kulturális sokszínűség megbecsülése, valamint a kultúra hozzájárulása a fenntartható fejlődéshez. 4.a Hatékony tanulási környezetek: A gyermekek, nemek és fogyatékosságok iránt érzékeny, biztonságos, erőszakmentes, befogadó és hatékony oktatási környezetet jelentő oktatási létesítmények építése és korszerűsítése. 4.b Ösztöndíjak: 2020-ig jelentősen növeljük meg a fejlődő országok, a legkevésbé fejlett országok, a kis szigeteken létező fejlődő államok és afrikai országok számára globálisan elérhető ösztöndíjak számát a felsőoktatásba való beíratkozáshoz, beleértve a szakképzéseket, az információtechnológiai képzéseket, a műszaki, mérnöki és tudományos programokat, amelyek a fejlett és fejlődő országokban működnek. 4.c Tanárok és oktatók: 2030-ra jelentősen növekedjen a képzett tanárok kínálata, beleértve a nemzetközi összefogással megvalósuló tanárképzéseket is, a fejlődő országokban, különösen a legkevésbé fejlett országokban és a kis szigeteken létesült fejlődő államokban. |
|||
Az OECD periodikusan kiadásra kerülő (megújuló) oktatási kiadványai: • Education Policy Outlook (Oktatáspolitikai kilátások, 2015-2019) - egy-két évente megjelenő könyv, amely oktatáspolitikai jelentések a tagországok koragyermekkori nevelésétől a felnőttoktatásukig bezárólag. Segítséget kíván nyújtani abban, hogyan lehet az oktatáspolitikai célkitűzéseket a lehető legjobban megvalósítani és javítani. • Education at a Glance (Pillantás az oktatásra, 1998-2020) - évente megjelenő könyv, amely részleteiben, statisztikai adatok alapján vizsgálja a tagországok oktatási rendszereinek résztvevőit, költségvetését, müködését és eredményeit. • Digital Education Outlook (Digitális oktatási kilátások, 2021) - újonnan indított könyvsorozat, amely referenciaként szolgál az oktatáspolitikai döntéshozók és kutatók számára a digitális technológia és az adatok oktatásban való felhasználása területén. • Skills Outlook (Szakismereti kilátások, 2013-2021) - kétévente kiadásra kerülő könyv, amely betekintést enged a szakképzési kérdésekbe és irányelvekbe, amelyek hatással vannak az egyének és az országok jólétére. Elemzi a szakképzés és a foglalkoztatás, termelékenység és növekedés közötti kapcsolatokat. • Trends Shaping Education (Oktatásformáló trendek, 2008-2019) - két-három évente kiadásra kerülő könyv azzal a céllal, hogy a politikai döntéshozóknak, kutatóknak, oktatási irányítóknak és tanároknak megbízható forrást adjon a stratégiai gondolkodáshoz, ösztönözze az oktatási kihívásokról való eszmecseréket az iskolákban, egyetemeken, tanfolyamokon. Az OECD oktatás- és szakképzéspolitikai könyvei: • Transitions to Tertiary Education and Work for Youth with Disabilities (Fogyatékkal élő fiatalok a felsőoktatásban és a munkában, 2012) • Inclusion of Students with Disabilities in Tertiary Education and Employment (Fogyatékkal élő tanulók bevonása a felsőoktatásba és a foglalkoztatásba, 2011) • No More Failures - Ten Steps to Equity in Education (Nincs több kudarc - Tíz lépés az egyenlőséghez az oktatásban, 2007) • Qualifications Systems - Bridges to Lifelong Learning (Képesítési rendszerek - Hidak az egész életen át tartó tanuláshoz, 2007) • ICT and Learning - Supporting Out-of-School Youth and Adults (IKT és tanulás - Az iskolán kívüli fiatalok és felnőttek támogatása, 2006) • Promoting Adult Learning (A felnőttkori tanulás támogatása, 2005) • Teachers Matter - Attracting, Developing and Retaining Effective Teachers (A tanárok számítanak - Hatékony tanárok megszerzése, fejlesztése és megtartása, 2005) Az OECD oktatáskutatási és -fejlesztési könyvei: • Promoting Education Decision Makers' Use of Evidence in Austria (A tényalapú oktatási döntéshozás támogatása Ausztriában, 2020) • Education in the Digital Age - Healthy and Happy Children (Oktatás a digitális korban - Egészséges és boldog gyermekek, 2020) • Back to the Future of Education - Four OECD Scenarios for Schooling (Vissza az oktatás jövőjéhez - Négy OECD-forgatókönyv az iskoláztatáshoz, 2020) • Fostering Students' Creativity and Critical Thinking (A tanulók kreativitásának és kritikus gondolkodásának elősegítése, 2019) • Educating 21st Century Children - Emotional Well-being in the Digital Age (A 21. századi gyermekek oktatása - Érzelmi jóllét a digitális korban, 2019) • Developing Minds in the Digital Age - Towards a Science of Learning for 21st Century Education (Fejlődő elmék a digitális korban - A 21. századi oktatás tanuláselmélete felé, 2019) • Measuring Innovation in Education 2019 - What Has Changed in the Classroom? (Az innováció mérése az oktatásban - Mi változott az osztályteremben?, 2019) • Teachers as Designers of Learning Environments - The Importance of Innovative Pedagogies (A tanárok, mint a tanulási környezetek tervezői - Az innovatív pedagógiák fontossága, 2018) • The Nature of Problem Solving (A problémamegoldás természete, 2017) • Educational Opportunity for All - Overcoming Inequality throughout the Life Course (Oktatási lehetőség mindenkinek - Az egyenlőtlenség leküzdése az egész életút során, 2017) • Computers and the Future of Skill Demand (Számítógépek és a képzettségi igény jövője, 2017) • Schools at the Crossroads of Innovation in Cities and Regions (Iskolák a városi- és regionális fejlesztések kereszteződésében, 2017) • The OECD Handbook for Innovative Learning Environments (OECD kézikönyv az innovatív tanulási környezetekről, 2017) • Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching Profession (Pedagógiai ismeretek és a tanári szakma változó jellege, 2017) • Innovating Education and Educating for Innovation - The Power of Digital Technologies and Skills (Innovatív oktatás és oktatás az innováció érdekében - A digitális technológiák és készségek ereje, 2016) • Education Governance in Action - Lessons from Case Studies (Működésben az oktatásirányítás - Az esettanulmányok sajátosságai, 2016) • Governing Education in a Complex World (Az oktatás irányítása egy összetett világban, 2016) • Open Educational Resources - A Catalyst for Innovation (Nyílt oktatási források - Az innováció katalizátora, 2015) • Schooling Redesigned - Towards Innovative Learning Systems (Újratervezett iskola - Az innovatív tanulási rendszerek felé, 2015) • Critical Maths for Innovative Societies - The Role of Metacognitive Pedagogies (Kritikus matematika az innovatív társadalmak számára - A metakognitív pedagógiák szerepe, 2014) • Measuring Innovation in Education - A New Perspective (Az innováció mérése az oktatásban - Egy új perspektíva, 2014) • Leadership for 21st Century Learning (Tanulásirányítás a 21. században, 2013) • Innovative Learning Environments (Innovatív tanulási környezetek, 2013) • Art for Art's Sake? - The Impact of Arts Education (Művészet a művészetért? - A művészetoktatás hatása, 2013) • Connected Minds - Technology and Today's Learners (Összekapcsolt elmék - Technológia és a mai tanulók, 2012) • Languages in a Global World - Learning for Better Cultural Understanding (Nyelvek a globális világban - Tanulás a jobb kulturális megértés érdekében, 2012) • Inspired by Technology, Driven by Pedagogy - A Systemic Approach to Technology-Based School Innovations (Ösztönözve a technológia, működtetve a pedagógia által - A technológiai alapú iskolai innovációk rendszerszemlélete, 2010) • Improving Health and Social Cohesion through Education (Az egészség és a társadalmi összefogás javítása az oktatás révén, 2010) • The Nature of Learning - Using Research to Inspire Practice (A tanulás természete - A kutatás felhasználása a gyakorlat ösztönzésére, 2010) • Are the New Millennium Learners Making the Grade? - Technology Use and Educational Performance in PISA 2006 (Az új évezred tanulói megütik a mércét? - Technológiahasználat és oktatási teljesítmény a PISA 2006 alapján, 2010) • Educating Teachers for Diversity - Meeting the Challenge (A tanárok oktatása a sokszínűség érdekében - A kihívás teljesítése, 2010) • Higher Education to 2030, Volume 2, Globalisation (Felsőoktatás 2030-ig, 2. kötet, Globalizáció, 2009) • Working Out Change - Systemic Innovation in Vocational Education and Training (A változás kidolgozása - Szisztematikus innováció a szakképzésben, 2009) • Beyond Textbooks - Digital Learning Resources as Systemic Innovation in the Nordic Countries (A tankönyveken túl - Digitális tanulási források mint szisztematikus innováció az északi országokban, 2009) • Higher Education to 2030, Volume 1, Demography (Felsőoktatás 2030-ig, 1. kötet, Demográfia, 2008) Az OECD általános szakképzésjavítási könyvei: • Improving the Quality of Non-Formal Adult Learning - Learning from European Best Practices on Quality Assurance (A nem formális felnőttkori tanulás minőségének javítása - Tanulás a minőségbiztosítás európai bevált gyakorlataiból, 2021) • Career Guidance for Adults in a Changing World of Work (Pályaorientáció felnőtteknek a változó munka világában, 2021) • Increasing Adult Learning Participation - Learning from Successful Reforms (A felnőttkori tanulásban való részvétel növelése - Tanulni a sikeres reformokból, 2020) • Getting Skills Right: Future-Ready Adult Learning Systems (A szaktudás javítása: Jövőre-kész felnőttképzési rendszerek, 2019) • Getting Skills Right: Good Practice in Adapting to Changing Skill Needs (A szaktudás javítása: jó gyakorlat a változó szakképzési igényekhez való alkalmazkodás terén, 2017) • Getting Skills Right: Skills for Jobs Indicators (A szaktudás javítása: készségek az állásindikátorok tükrében, 2017) • Financial Incentives for Steering Education and Training (Pénzügyi ösztönzők az oktatás és képzés irányításához, 2017) • Getting Skills Right: Assessing and Anticipating Changing Skill Needs (A szaktudás javítása: a változó szakképzési igények felmérése és előrejelzése, 2016) Az OECD általános felsőoktatás irányítási könyvei: • Resourcing Higher Education - Challenges, Choices and Consequences (A felsőoktatás támogatása - Kihívások, választási lehetőségek és következmények, 2020) • Benchmarking Higher Education System Performance (Felsőoktatási rendszerek teljesítménymérése, 2019) Az OECD tanári hivatást támogató könyvei: • Helping our Youngest to Learn and Grow - Policies for Early Learning (Segítsünk a legfiatalabbaknak tanulni és növekedni - A koragyermekkori tanulás politikája, 2019) • Valuing our Teachers and Raising their Status - How Communities Can Help (Tanáraink értékelése és helyzetük javítása - Hogyan segíthetnek a közösségek, 2018) • Empowering and Enabling Teachers to Improve Equity and Outcomes for All (A tanári önállóság növelése az egyenlőség és az eredmények javításáért, 2017) • Teaching Excellence through Professional Learning and Policy Reform - Lessons from around the World (A kiválóság oktatása professzionális tanulás és politikai reformok révén - Tanulságok a világ minden tájáról, 2016) • Schools for 21st-Century Learners - Strong Leaders, Confident Teachers, Innovative Approaches (Iskolák 21. századi tanulóknak - Erős vezetők, magabiztos tanárok, innovatív megközelítések, 2015) • Equity, Excellence and Inclusiveness in Education - Policy Lessons from Around the World (Méltányosság, kiválóság és nyitottság az oktatásban - Szakpolitikai tanulságok a világ minden tájáról, 2014) • Teachers for the 21st Century - Using Evaluation to Improve Teaching (Tanárok a 21. századért - Az értékelés használata a tanítás javításához, 2013) • Preparing Teachers and Developing School Leaders for the 21st Century - Lessons from around the World (A tanárok felkészítése és az iskolavezetők fejlesztése a 21. századra - Tanulságok a világ minden tájáról, 2012) • Building a High-Quality Teaching Profession - Lessons from around the World (A kiváló minőségű tanári hivatás kiépítése - Tanulságok a világ minden tájáról, 2011) Az OECD általános oktatásértékelési könyvei: • Synergies for Better Learning - An International Perspective on Evaluation and Assessment (Szinergiák a jobb tanulás érdekében - Az értékelés és felmérés nemzetközi perspektívája, 2013) OECD könyvek a bevándorlók oktatási nehézségeiről: • The Road to Integration - Education and Migration (Az integráció útja - Oktatás és bevándorlás, 2019) • The Resilience of Students with an Immigrant Background - Factors that Shape Well-being (A bevándorló háttérrel rendelkező diákok megküzdési képessége - A jóllétet formáló tényezők, 2018) • Immigrant Students at School - Easing the Journey towards Integration (Bevándorló diákok az iskolában - Az integráció felé vezető út megkönnyítése, 2015) • Closing the Gap for Immigrant Students - Policies, Practice and Performance (A szakadék áthidalása a bevándorló diákok számára - Irányelvek, gyakorlat és teljesítmény, 2010) OECD könyvek az iskolai erőforrások hatékony felhasználásáról: • Working and Learning Together - Rethinking Human Resource Policies for Schools (Dolgozni és tanulni, együtt - Az iskolák emberi erőforrás politikájának újragondolása, 2019) • Responsive School Systems - Connecting Facilities, Sectors and Programmes for Student Success (Reszponzív iskolarendszerek - Létesítmények, ágazatok és programok összekapcsolása a hallgatói siker érdekében, 2018) • The Funding of School Education - Connecting Resources and Learning (Az iskolai oktatás finanszírozása - Az erőforrások és a tanulás összekapcsolása, 2017) Az OECD általános felnőttképzési könyvei: • Teachers and Leaders in Vocational Education and Training (Tanárok és vezetők a felnőttképzésben, 2021) • Unlocking the Potential of Migrants - Cross-country Analysis (A bevándorlók potenciáljának felszabadítása - Ország-összehasonlító elemzés, 2019) • Seven Questions about Apprenticeships - Answers from International Experience (Hét kérdés a tanulószerződéses gyakorlattal kapcsolatban - Válaszok a nemzetközi tapasztalatokból, 2018) • Skills beyond School - Synthesis Report (Az iskolán túli szaktudás - Összefoglaló jelentés, 2014) • Learning for Jobs (Tanulás a munkahelyért, 2010) Az OECD általános szakképzési stratégia könyvei: • The Assessment Frameworks for Cycle 2 of the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (A felnőttkori kompetenciák nemzetközi értékelésére irányuló program 2. ciklusának értékelési keretrendszere, 2021) • Strengthening the Governance of Skills Systems - Lessons from Six OECD Countries (A szakképzési rendszerek irányításának megerősítése - Hat OECD-ország tanulságai, 2020) • The Survey of Adult Skills (A felnőttkori készségek felmérése, 2019) • Skills Matter - Additional Results from the Survey of Adult Skills (A szaktudás számít - További eredmények a felnőttkori készségek felméréséből, 2019) • Beyond Proficiency - Using Log Files to Understand Respondent Behaviour in the Survey of Adult Skills (A jártasságon túl - Naplófájlok használata a válaszadók viselkedésének megértéséhez a felnőttkori készségek felmérésében, 2019) • Skills on the Move - Migrants in the Survey of Adult Skills (Készségek mozgásban - Bevándorlók a felnőttkori készségek felmérésében, 2018) • Adults, Computers and Problem Solving - What's the Problem? (Felnőttek, számítógépek és problémamegoldás - Mi a baj?, 2015) |
|||
Az IEA általános jelentései: • Northern Lights on Civic and Citizenship Education - A Cross-national Comparison of Nordic Data from ICCS (Északi fény az állampolgári ismeretek oktatásról - Az ICCS által készített skandináv adatok nemzetközi összehasonlítása, 2021) • Female science and mathematics teachers: Better than they think? (Női természettudományi és matematikatanárok: Jobbak, mint gondolják?, 2021) • Computational thinking, socioeconomic gaps, and policy implications (Számítógépes gondolkodás, társadalmi-gazdasági hiányosságok és politikai következmények, 2021) • Reliability and Validity of International Large-Scale Assessment - Understanding IEA’s Comparative Studies of Student Achievement (A nemzetközi nagyszabású értékelés megbízhatósága és érvényessége - Az IEA hallgatói teljesítmény összehasonlító tanulmányainak megértése, 2020) • Student Misconceptions and Errors in Physics and Mathematics - Exploring Data from TIMSS and TIMSS Advanced (including supplementary materials) (Tanulói tévhitek és hibák a fizikában és matematikában - A TIMSS és a TIMSS Advanced adatainak feltárása (beleértve a kiegészítő anyagokat is), 2020) • Gender gaps in science are not a given: Evidence on international trends in gender gaps in science over 20 years (A nemek közötti különbségek a természettudományokban nem eleve meglevőek: Bizonyítékok a természettudományokban a nemek közötti különbségek 20 éven át tartó tendenciáiról, 2020) • International large-scale assessments (ILSAs) in education: A brief guide (Nemzetközi nagyszabású értékelések (ILSA) az oktatásban: Rövid útmutató, 2020) • Civic knowledge and tolerance toward immigrants in Europe: How similar is the relationship between young people’s civic knowledge and attitudes toward equal rights for immigrants, across European countries? (Állampolgári ismeretek és tolerancia a bevándorlókkal szemben Európában: Mennyire hasonlít a fiatalok állampolgári ismeretei és a bevándorlók egyenlő jogaihoz való hozzáállása közötti kapcsolat az európai országokban?, 2020) • Troubling trends: An international decline in attitudes toward reading (Zavaró tendenciák: Az olvasással kapcsolatos attitűd nemzetközi csökkenése, 2020) • Gender Differences in Computer and Information Literacy - An in-depth analysis of data from ICILS (Nemi különbségek a számítógépes és információs műveltség terén - Az ICILS adatainak mélyreható elemzése, 2019) • Motivational Profiles in TIMSS Mathematics - Exploring Student Clusters Across Countries and Time (Motivációs profilok a TIMSS Matematikában - Tanulói klaszterek felfedezése országonként és időben, 2019) • Teaching for Excellence and Equity - Analyzing teacher characteristics, behaviors and student outcomes with TIMSS (A kiválóság és a méltányosság tanítása - A tanár jellemzőinek, viselkedésének és tanítási eredményeinek elemzése a TIMSS segítségével, 2019) • Socioeconomic Inequality and Educational Outcomes - Evidence from Twenty Years of TIMSS (Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenség és oktatási eredmények - A TIMSS húsz évének bizonyítékai, 2019) • Is democracy overrated? Latin American students' support for dictatorships (Túlértékeltük a demokráciát? Latin-amerikai hallgatók a diktatúrát támogatják, 2019) • Promoting effective mathematics teaching. Analyzing teacher enactment of grade 8 mathematics curricula using TIMSS data (A hatékony matematikatanítás támogatása. A 8. évfolyamos matematika tantervek tanári bevezetésének elemzése TIMSS adatok felhasználásával, 2019) • Do both boys and girls feel safe at school - and does it matter? Academic achievement and feelings of safety: a closer look at gender and grade level differences. (A fiúk és a lányok is biztonságban érzik magukat az iskolában? - Számít ez valamit? Tanulmányi eredmények és biztonságérzet: a nemek és az évfolyamok közötti különbségek alaposabb vizsgálata, 2019) • The Globalization of Science Curricula (A tudomány globalizációjának tantervei, 2018) • Teaching Tolerance in a Globalized World (A tolerancia tanítása a globalizált világban, 2018) • Does reading literacy instruction vary according to language or culture? Similarities and differences in English-, German- and French-speaking education systems in PIRLS 2016 (Változik-e az olvasás oktatása nyelvtől vagy kultúrától függően? Hasonlóságok és különbségek az angol, német és francia nyelvű oktatási rendszerekben a PIRLS 2016 alapján, 2018) • Preparing the ground: The importance of early learning activities at home for fourth grade student achievement (A talaj előkészítése: Az otthoni korai tanulási tevékenységek jelentősége a negyedik osztályos tanulók eredményei szempontjából, 2018) • The data makes the difference. How Chinese Taipei used TIMSS data to reform mathematics education (Az adatok megkülönböztetnek. Hogyan használta a kínai Tajpej a TIMSS adatait a matematika oktatás reformjához, 2018) • How systematic is international bullying and what relationship does it have with mathematics in the fourth grade? (Nemzetközileg mennyire szisztematikus a zaklatás és milyen viszonyban van a matematikával a negyedik osztályban?, 2018) • PIRLS for Teachers: Making PIRLS results more useful for practitioners (PIRLS tanároknak: A PIRLS eredmények hasznosabbá tétele gyakorló tanároknak, 2018) • The role of teacher quality in fourth-grade mathematics instruction: evidence from TIMSS 2015 (A tanári munka minőségének szerepe a negyedik osztályos matematika oktatásban: a TIMSS 2015 bizonyítékai, 2017) • Too scared to learn? Understanding the importance of school safety for immigrant students (Félsz az iskolában? A bevándorló diákok számára szükséges iskolabiztonság fontosságának megértése, 2017) • Reading performance in post-colonial contexts and the effect of instruction in a second language (Olvasási teljesítmény a volt gyarmatokon és a második nyelv oktatásának hatása, 2017) • Exploring cross-national changes in instructional practices: evidence from four cycles of TIMSS (Nemzetközi változások feltárása az oktatási gyakorlatban: bizonyítékok a TIMSS négy ciklusából, 2017) • Teacher Quality, Instructional Quality and Student Outcomes - Relationships Across Countries, Cohorts and Time (A tanári minőség, az oktatási minőség és a hallgatói eredmények - Országok közötti kapcsolatok, nemzedékek és idő, 2016) • Psychometric Framework for Modeling Parental Involvement and Reading Literacy (Pszichometriai keretrendszer a szülői viselkedés és az olvasási műveltség összefüggésének modellezéséhez, 2016) • Where are the immigrant girls? (Hol vannak a bevándorló lányok?, 2016) • Are teacher characteristics and teaching practices associated with student performance? (A tanári jellemzők és tanítási gyakorlatok összefüggenek-e a tanuló teljesítményével?, 2016) • Are school characteristics related to equity? The answer may depend on a country’s developmental level (Az iskola jellemzői összefüggnek a méltányossággal? A válasz függhet egy ország fejlettségi szintjétől, 2016) • 20 Years of TIMSS - International Trends in Mathematics and Science Achievement, Curriculum, and Instruction (A TIMSS vizsgálatok 20 éve - Nemzetközi tendenciák a matematikában, a természettudományokban, a tantervben és az oktatásban, 2016) • Is reading contagious? Examining parents’ and children’s reading attitudes and behaviors (Ragályos az olvasás? A szülők és gyermekek olvasási attitűdjének és magatartásának vizsgálata, 2015) • Advanced academic performance: exploring country-level differences in the pursuit of educational excellence (Haladó tanulmányi teljesítmény: országos szintű különbségek feltárása az oktatási kiválóság elérésében, 2015) • Is the "net generation" ready for digital citizenship? Perspectives from the IEA International Computer and Information Literacy Study 2013 (Készen áll a "net generáció" a digitális állampolgárságra? Az IEA 2013-as nemzetközi számítógépes és információs műveltségi tanulmányának perspektívái, 2015) • Socioeconomically disadvantaged students who are academically successful: examining academic resilience cross-nationally (Társadalmi-gazdasági szempontból hátrányos helyzetű hallgatók, akik tanulmányaikban sikeresek: az oktatási megküzdési képesség (reziliencia) vizsgálata országos szinten, 2015) • Using PIRLS data to investigate the relationship of teachers’ instruction with students’ out-of-school reading behaviors (A PIRLS-adatok felhasználásával a tanárok oktatása és a tanulók iskolán kívüli olvasási magatartása kapcsolatának vizsgálata, 2015) • Is teacher experience associated with mathematics achievement? (A tanári tapasztalat összefügg a matematikai eredményekkel?, 2015) • Is the use of ICT in the classroom associated with student achievement in Arab countries participating in TIMSS at Grade 8? (Összefügg-e az IKT használata az osztályteremben a TIMSS-ben részt vevő arab országok 8. osztályos hallgatóinak teljesítményével?, 2014) • Participation of Arab countries in early childhood education and reading literacy skills of fourth-grade (or sixth grade) students: results from PIRLS 2011 (Arab országok részvétele a kisgyermekkori oktatásban és a negyedik (vagy hatodik) osztályos tanulók olvasási és olvasási készségei: a PIRLS 2011 eredményei, 2014) • Parental involvement in school activities and reading literacy: findings and implications from PIRLS 2011 data (A szülők részvétele az iskolai tevékenységekben és az olvasási műveltség: a PIRLS 2011 adatainak megállapításai és következményei, 2014) • Providing School-Level Reports from International Large-Scale Assessments - Methodological considerations, limitations, and possible solutions (Iskolai szintű jelentések készítése nemzetközi nagyszabású értékelésekből - Módszertani megfontolások, korlátozások és lehetséges megoldások, 2013) • Is participation in preschool education associated with higher student achievement? (Az óvodai nevelésben való részvétel összefügg-e a későbbi tanulói teljesítményekkel?, 2013) • Does increasing hours of schooling lead to improvements in student learning? (A növekvő iskolai órák száma javítja-e a diákok tanulását, 2013) |
|||
|
|||
⇑ Lap eleje ⇐ 014 - Nemzetközi szervezetek ⇑ HA főoldal ⇑ CsOM főoldal ⇑ 000 - Tartalom ⇒ 016 - Európai alkotmány |
|||