Hajnal Anna oldala - Ha érdekel a jövőd...
Csanyteleki-féle Oktatási Modell
Frissítve: 2020.07.03.
014 - Nemzetközi szervezetek     HA főoldal     CsOM főoldal     000 - Tartalom     016 - Európai alkotmány
 
015 - Nemzetközi nevelési ajánlások
"A rossz legalább olyan hatékonyan tanítható, mint a jó. Az oktatás hatalmas erő, de rosszra és jóra egyaránt felhasználható."
Richard Feynman
 
 
      Az UNESCO Education 2030 főcímű tervezete, amelynek jelmondata a "inkluzív, egyenlő minőségű oktatás és egész életen át tartó tanulás mindenkinek", a következő célokat "írja elő":
      4.1 Általános alap- és középfokú oktatás: 2030-ra biztosítsuk, hogy minden lány és fiú ingyenes, egyenlő és minőségi alap- és középfokú oktatásban részesüljön, amelyek releváns és hatékony tanulási eredményekhez vezetnek.
      4.2 Koragyermekkori fejlesztés és óvodai oktatás: 2030-ra biztosítsuk, hogy minden lány és fiú számára elérhetővá váljon a koragyermekkori fejlesztés, gondoskodás és az óvodáskori oktatás, hogy készen álljanak az alapfokú oktatásra.
      4.3 Egyenlő hozzáférés a szakmai és a felsőoktatáshoz: 2030-ra biztosítsuk, hogy minden nő és férfi számára egyenlő esélyekkel legyen elérhető a megfizethető és minőségi szakmai és felsőfokú oktatás, beleértve az egyetemet is.
      4.4 A tisztességes munkához kapcsolódó készségek: 2030-ra jelentősen növekedjen azon fiatalok és felnőttek száma, akik használható tudással rendelkeznek, beleértve a műszaki és szakmai tudást is, hogy javuljon a foglalkoztatás, növekedjen a tisztességes munkahelyek száma és erősödjön a vállalkozó szellem.
      4.5 Nemek közötti egyenlőség és befogadás: 2030-ra szüntessük meg a nemek közötti egyenlőtlenséget az oktatásban, biztosítsuk az egyenlő elérhetőséget az oktatás és a szakmai képzések minden szintjén a kiszolgáltatottaknak: a fogyatékkal élőknek, a kisebbségeknek és a veszélyeztetett gyermekeknek.
      4.6 Egyetemes alapkészségek mindenkinek: 2030-ra biztosítsuk, hogy minden fiatal és a felnőttek számottevő része, nők és férfiak egyaránt, elsajátítsa az írási és számolási készségeket.
      4.7 A fenntartható fejlődés és a globális állampolgárság oktatása: 2030-ra biztosítsuk, hogy minden tanuló elsajátítsa a fenntartható fejlődéshez szükséges készségeket és ismereteket, úgy mint: a fenntartható fejlődés, a fenntartható életmód, az emberi jogok, a nemek közötti egyenlőség, a béke és az erőszakmentesség kultúrája, a globális állapolgárság és a kulturális sokszínűség megbecsülése, valamint a kultúra hozzájárulása a fenntartható fejlődéshez.
      4.a Hatékony tanulási környezetek: A gyermekek, nemek és fogyatékosságok iránt érzékeny, biztonságos, erőszakmentes, befogadó és hatékony oktatási környezetet jelentő oktatási létesítmények építése és korszerűsítése.
      4.b Ösztöndíjak: 2020-ig jelentősen növeljük meg a fejlődő országok, a legkevésbé fejlett országok, a kis szigeteken létező fejlődő államok és afrikai országok számára globálisan elérhető ösztöndíjak számát a felsőoktatásba való beíratkozáshoz, beleértve a szakképzéseket, az információtechnológiai képzéseket, a műszaki, mérnöki és tudományos programokat, amelyek a fejlett és fejlődő országokban működnek.
      4.c Tanárok és oktatók: 2030-ra jelentősen növekedjen a képzett tanárok kínálata, beleértve a nemzetközi összefogással megvalósuló tanárképzéseket is, a fejlődő országokban, különösen a legkevésbé fejlett országokban és a kis szigeteken létesült fejlődő államokban.
 
      Az OECD periodikusan kiadásra kerülő (megújuló) oktatási kiadványai:
      Education Policy Outlook (Oktatáspolitikai kilátások, 2015-2019) - egy-két évente megjelenő könyv, amely oktatáspolitikai jelentések a tagországok koragyermekkori nevelésétől a felnőttoktatásukig bezárólag. Segítséget kíván nyújtani abban, hogyan lehet az oktatáspolitikai célkitűzéseket a lehető legjobban megvalósítani és javítani.
      Education at a Glance (Pillantás az oktatásra, 1998-2020) - évente megjelenő könyv, amely részleteiben, statisztikai adatok alapján vizsgálja a tagországok oktatási rendszereinek résztvevőit, költségvetését, müködését és eredményeit.
      Digital Education Outlook (Digitális oktatási kilátások, 2021) - újonnan indított könyvsorozat, amely referenciaként szolgál az oktatáspolitikai döntéshozók és kutatók számára a digitális technológia és az adatok oktatásban való felhasználása területén.
      Skills Outlook (Szakismereti kilátások, 2013-2021) - kétévente kiadásra kerülő könyv, amely betekintést enged a szakképzési kérdésekbe és irányelvekbe, amelyek hatással vannak az egyének és az országok jólétére. Elemzi a szakképzés és a foglalkoztatás, termelékenység és növekedés közötti kapcsolatokat.
      Trends Shaping Education (Oktatásformáló trendek, 2008-2019) - két-három évente kiadásra kerülő könyv azzal a céllal, hogy a politikai döntéshozóknak, kutatóknak, oktatási irányítóknak és tanároknak megbízható forrást adjon a stratégiai gondolkodáshoz, ösztönözze az oktatási kihívásokról való eszmecseréket az iskolákban, egyetemeken, tanfolyamokon.

      Az OECD oktatás- és szakképzéspolitikai könyvei:
      Transitions to Tertiary Education and Work for Youth with Disabilities (Fogyatékkal élő fiatalok a felsőoktatásban és a munkában, 2012)
      Inclusion of Students with Disabilities in Tertiary Education and Employment (Fogyatékkal élő tanulók bevonása a felsőoktatásba és a foglalkoztatásba, 2011)
      No More Failures - Ten Steps to Equity in Education (Nincs több kudarc - Tíz lépés az egyenlőséghez az oktatásban, 2007)
      Qualifications Systems - Bridges to Lifelong Learning (Képesítési rendszerek - Hidak az egész életen át tartó tanuláshoz, 2007)
      ICT and Learning - Supporting Out-of-School Youth and Adults (IKT és tanulás - Az iskolán kívüli fiatalok és felnőttek támogatása, 2006)
      Promoting Adult Learning (A felnőttkori tanulás támogatása, 2005)
      Teachers Matter - Attracting, Developing and Retaining Effective Teachers (A tanárok számítanak - Hatékony tanárok megszerzése, fejlesztése és megtartása, 2005)

      Az OECD oktatáskutatási és -fejlesztési könyvei:
      Promoting Education Decision Makers' Use of Evidence in Austria (A tényalapú oktatási döntéshozás támogatása Ausztriában, 2020)
      Education in the Digital Age - Healthy and Happy Children (Oktatás a digitális korban - Egészséges és boldog gyermekek, 2020)
      Back to the Future of Education - Four OECD Scenarios for Schooling (Vissza az oktatás jövőjéhez - Négy OECD-forgatókönyv az iskoláztatáshoz, 2020)
      Fostering Students' Creativity and Critical Thinking (A tanulók kreativitásának és kritikus gondolkodásának elősegítése, 2019)
      Educating 21st Century Children - Emotional Well-being in the Digital Age (A 21. századi gyermekek oktatása - Érzelmi jóllét a digitális korban, 2019)
      Developing Minds in the Digital Age - Towards a Science of Learning for 21st Century Education (Fejlődő elmék a digitális korban - A 21. századi oktatás tanuláselmélete felé, 2019)
      Measuring Innovation in Education 2019 - What Has Changed in the Classroom? (Az innováció mérése az oktatásban - Mi változott az osztályteremben?, 2019)
      Teachers as Designers of Learning Environments - The Importance of Innovative Pedagogies (A tanárok, mint a tanulási környezetek tervezői - Az innovatív pedagógiák fontossága, 2018)
      The Nature of Problem Solving (A problémamegoldás természete, 2017)
      Educational Opportunity for All - Overcoming Inequality throughout the Life Course (Oktatási lehetőség mindenkinek - Az egyenlőtlenség leküzdése az egész életút során, 2017)
      Computers and the Future of Skill Demand (Számítógépek és a képzettségi igény jövője, 2017)
      Schools at the Crossroads of Innovation in Cities and Regions (Iskolák a városi- és regionális fejlesztések kereszteződésében, 2017)
      The OECD Handbook for Innovative Learning Environments (OECD kézikönyv az innovatív tanulási környezetekről, 2017)
      Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching Profession (Pedagógiai ismeretek és a tanári szakma változó jellege, 2017)
      Innovating Education and Educating for Innovation - The Power of Digital Technologies and Skills (Innovatív oktatás és oktatás az innováció érdekében - A digitális technológiák és készségek ereje, 2016)
      Education Governance in Action - Lessons from Case Studies (Működésben az oktatásirányítás - Az esettanulmányok sajátosságai, 2016)
      Governing Education in a Complex World (Az oktatás irányítása egy összetett világban, 2016)
      Open Educational Resources - A Catalyst for Innovation (Nyílt oktatási források - Az innováció katalizátora, 2015)
      Schooling Redesigned - Towards Innovative Learning Systems (Újratervezett iskola - Az innovatív tanulási rendszerek felé, 2015)
      Critical Maths for Innovative Societies - The Role of Metacognitive Pedagogies (Kritikus matematika az innovatív társadalmak számára - A metakognitív pedagógiák szerepe, 2014)
      Measuring Innovation in Education - A New Perspective (Az innováció mérése az oktatásban - Egy új perspektíva, 2014)
      Leadership for 21st Century Learning (Tanulásirányítás a 21. században, 2013)
      Innovative Learning Environments (Innovatív tanulási környezetek, 2013)
      Art for Art's Sake? - The Impact of Arts Education (Művészet a művészetért? - A művészetoktatás hatása, 2013)
      Connected Minds - Technology and Today's Learners (Összekapcsolt elmék - Technológia és a mai tanulók, 2012)
      Languages in a Global World - Learning for Better Cultural Understanding (Nyelvek a globális világban - Tanulás a jobb kulturális megértés érdekében, 2012)
      Inspired by Technology, Driven by Pedagogy - A Systemic Approach to Technology-Based School Innovations (Ösztönözve a technológia, működtetve a pedagógia által - A technológiai alapú iskolai innovációk rendszerszemlélete, 2010)
      Improving Health and Social Cohesion through Education (Az egészség és a társadalmi összefogás javítása az oktatás révén, 2010)
      The Nature of Learning - Using Research to Inspire Practice (A tanulás természete - A kutatás felhasználása a gyakorlat ösztönzésére, 2010)
      Are the New Millennium Learners Making the Grade? - Technology Use and Educational Performance in PISA 2006 (Az új évezred tanulói megütik a mércét? - Technológiahasználat és oktatási teljesítmény a PISA 2006 alapján, 2010)
      Educating Teachers for Diversity - Meeting the Challenge (A tanárok oktatása a sokszínűség érdekében - A kihívás teljesítése, 2010)
      Higher Education to 2030, Volume 2, Globalisation (Felsőoktatás 2030-ig, 2. kötet, Globalizáció, 2009)
      Working Out Change - Systemic Innovation in Vocational Education and Training (A változás kidolgozása - Szisztematikus innováció a szakképzésben, 2009)
      Beyond Textbooks - Digital Learning Resources as Systemic Innovation in the Nordic Countries (A tankönyveken túl - Digitális tanulási források mint szisztematikus innováció az északi országokban, 2009)
      Higher Education to 2030, Volume 1, Demography (Felsőoktatás 2030-ig, 1. kötet, Demográfia, 2008)

      Az OECD általános szakképzésjavítási könyvei:
      Improving the Quality of Non-Formal Adult Learning - Learning from European Best Practices on Quality Assurance (A nem formális felnőttkori tanulás minőségének javítása - Tanulás a minőségbiztosítás európai bevált gyakorlataiból, 2021)
      Career Guidance for Adults in a Changing World of Work (Pályaorientáció felnőtteknek a változó munka világában, 2021)
      Increasing Adult Learning Participation - Learning from Successful Reforms (A felnőttkori tanulásban való részvétel növelése - Tanulni a sikeres reformokból, 2020)
      Getting Skills Right: Future-Ready Adult Learning Systems (A szaktudás javítása: Jövőre-kész felnőttképzési rendszerek, 2019)
      Getting Skills Right: Good Practice in Adapting to Changing Skill Needs (A szaktudás javítása: jó gyakorlat a változó szakképzési igényekhez való alkalmazkodás terén, 2017)
      Getting Skills Right: Skills for Jobs Indicators (A szaktudás javítása: készségek az állásindikátorok tükrében, 2017)
      Financial Incentives for Steering Education and Training (Pénzügyi ösztönzők az oktatás és képzés irányításához, 2017)
      Getting Skills Right: Assessing and Anticipating Changing Skill Needs (A szaktudás javítása: a változó szakképzési igények felmérése és előrejelzése, 2016)

      Az OECD általános felsőoktatás irányítási könyvei:
      Resourcing Higher Education - Challenges, Choices and Consequences (A felsőoktatás támogatása - Kihívások, választási lehetőségek és következmények, 2020)
      Benchmarking Higher Education System Performance (Felsőoktatási rendszerek teljesítménymérése, 2019)

      Az OECD tanári hivatást támogató könyvei:
      Helping our Youngest to Learn and Grow - Policies for Early Learning (Segítsünk a legfiatalabbaknak tanulni és növekedni - A koragyermekkori tanulás politikája, 2019)
      Valuing our Teachers and Raising their Status - How Communities Can Help (Tanáraink értékelése és helyzetük javítása - Hogyan segíthetnek a közösségek, 2018)
      Empowering and Enabling Teachers to Improve Equity and Outcomes for All (A tanári önállóság növelése az egyenlőség és az eredmények javításáért, 2017)
      Teaching Excellence through Professional Learning and Policy Reform - Lessons from around the World (A kiválóság oktatása professzionális tanulás és politikai reformok révén - Tanulságok a világ minden tájáról, 2016)
      Schools for 21st-Century Learners - Strong Leaders, Confident Teachers, Innovative Approaches (Iskolák 21. századi tanulóknak - Erős vezetők, magabiztos tanárok, innovatív megközelítések, 2015)
      Equity, Excellence and Inclusiveness in Education - Policy Lessons from Around the World (Méltányosság, kiválóság és nyitottság az oktatásban - Szakpolitikai tanulságok a világ minden tájáról, 2014)
      Teachers for the 21st Century - Using Evaluation to Improve Teaching (Tanárok a 21. századért - Az értékelés használata a tanítás javításához, 2013)
      Preparing Teachers and Developing School Leaders for the 21st Century - Lessons from around the World (A tanárok felkészítése és az iskolavezetők fejlesztése a 21. századra - Tanulságok a világ minden tájáról, 2012)
      Building a High-Quality Teaching Profession - Lessons from around the World (A kiváló minőségű tanári hivatás kiépítése - Tanulságok a világ minden tájáról, 2011)

      Az OECD általános oktatásértékelési könyvei:
      Synergies for Better Learning - An International Perspective on Evaluation and Assessment (Szinergiák a jobb tanulás érdekében - Az értékelés és felmérés nemzetközi perspektívája, 2013)

      OECD könyvek a bevándorlók oktatási nehézségeiről:
      The Road to Integration - Education and Migration (Az integráció útja - Oktatás és bevándorlás, 2019)
      The Resilience of Students with an Immigrant Background - Factors that Shape Well-being (A bevándorló háttérrel rendelkező diákok megküzdési képessége - A jóllétet formáló tényezők, 2018)
      Immigrant Students at School - Easing the Journey towards Integration (Bevándorló diákok az iskolában - Az integráció felé vezető út megkönnyítése, 2015)
      Closing the Gap for Immigrant Students - Policies, Practice and Performance (A szakadék áthidalása a bevándorló diákok számára - Irányelvek, gyakorlat és teljesítmény, 2010)

      OECD könyvek az iskolai erőforrások hatékony felhasználásáról:
      Working and Learning Together - Rethinking Human Resource Policies for Schools (Dolgozni és tanulni, együtt - Az iskolák emberi erőforrás politikájának újragondolása, 2019)
      Responsive School Systems - Connecting Facilities, Sectors and Programmes for Student Success (Reszponzív iskolarendszerek - Létesítmények, ágazatok és programok összekapcsolása a hallgatói siker érdekében, 2018)
      The Funding of School Education - Connecting Resources and Learning (Az iskolai oktatás finanszírozása - Az erőforrások és a tanulás összekapcsolása, 2017)

      Az OECD általános felnőttképzési könyvei:
      Teachers and Leaders in Vocational Education and Training (Tanárok és vezetők a felnőttképzésben, 2021)
      Unlocking the Potential of Migrants - Cross-country Analysis (A bevándorlók potenciáljának felszabadítása - Ország-összehasonlító elemzés, 2019)
      Seven Questions about Apprenticeships - Answers from International Experience (Hét kérdés a tanulószerződéses gyakorlattal kapcsolatban - Válaszok a nemzetközi tapasztalatokból, 2018)
      Skills beyond School - Synthesis Report (Az iskolán túli szaktudás - Összefoglaló jelentés, 2014)
      Learning for Jobs (Tanulás a munkahelyért, 2010)

      Az OECD általános szakképzési stratégia könyvei:
      The Assessment Frameworks for Cycle 2 of the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (A felnőttkori kompetenciák nemzetközi értékelésére irányuló program 2. ciklusának értékelési keretrendszere, 2021)
      Strengthening the Governance of Skills Systems - Lessons from Six OECD Countries (A szakképzési rendszerek irányításának megerősítése - Hat OECD-ország tanulságai, 2020)
      The Survey of Adult Skills (A felnőttkori készségek felmérése, 2019)
      Skills Matter - Additional Results from the Survey of Adult Skills (A szaktudás számít - További eredmények a felnőttkori készségek felméréséből, 2019)
      Beyond Proficiency - Using Log Files to Understand Respondent Behaviour in the Survey of Adult Skills (A jártasságon túl - Naplófájlok használata a válaszadók viselkedésének megértéséhez a felnőttkori készségek felmérésében, 2019)
      Skills on the Move - Migrants in the Survey of Adult Skills (Készségek mozgásban - Bevándorlók a felnőttkori készségek felmérésében, 2018)
      Adults, Computers and Problem Solving - What's the Problem? (Felnőttek, számítógépek és problémamegoldás - Mi a baj?, 2015)
 
      Az IEA általános jelentései:
      Northern Lights on Civic and Citizenship Education - A Cross-national Comparison of Nordic Data from ICCS (Északi fény az állampolgári ismeretek oktatásról - Az ICCS által készített skandináv adatok nemzetközi összehasonlítása, 2021)
      Female science and mathematics teachers: Better than they think? (Női természettudományi és matematikatanárok: Jobbak, mint gondolják?, 2021)
      Computational thinking, socioeconomic gaps, and policy implications (Számítógépes gondolkodás, társadalmi-gazdasági hiányosságok és politikai következmények, 2021)
      Reliability and Validity of International Large-Scale Assessment - Understanding IEA’s Comparative Studies of Student Achievement (A nemzetközi nagyszabású értékelés megbízhatósága és érvényessége - Az IEA hallgatói teljesítmény összehasonlító tanulmányainak megértése, 2020)
      Student Misconceptions and Errors in Physics and Mathematics - Exploring Data from TIMSS and TIMSS Advanced (including supplementary materials) (Tanulói tévhitek és hibák a fizikában és matematikában - A TIMSS és a TIMSS Advanced adatainak feltárása (beleértve a kiegészítő anyagokat is), 2020)
      Gender gaps in science are not a given: Evidence on international trends in gender gaps in science over 20 years (A nemek közötti különbségek a természettudományokban nem eleve meglevőek: Bizonyítékok a természettudományokban a nemek közötti különbségek 20 éven át tartó tendenciáiról, 2020)
      International large-scale assessments (ILSAs) in education: A brief guide (Nemzetközi nagyszabású értékelések (ILSA) az oktatásban: Rövid útmutató, 2020)
      Civic knowledge and tolerance toward immigrants in Europe: How similar is the relationship between young people’s civic knowledge and attitudes toward equal rights for immigrants, across European countries? (Állampolgári ismeretek és tolerancia a bevándorlókkal szemben Európában: Mennyire hasonlít a fiatalok állampolgári ismeretei és a bevándorlók egyenlő jogaihoz való hozzáállása közötti kapcsolat az európai országokban?, 2020)
      Troubling trends: An international decline in attitudes toward reading (Zavaró tendenciák: Az olvasással kapcsolatos attitűd nemzetközi csökkenése, 2020)
      Gender Differences in Computer and Information Literacy - An in-depth analysis of data from ICILS (Nemi különbségek a számítógépes és információs műveltség terén - Az ICILS adatainak mélyreható elemzése, 2019)
      Motivational Profiles in TIMSS Mathematics - Exploring Student Clusters Across Countries and Time (Motivációs profilok a TIMSS Matematikában - Tanulói klaszterek felfedezése országonként és időben, 2019)
      Teaching for Excellence and Equity - Analyzing teacher characteristics, behaviors and student outcomes with TIMSS (A kiválóság és a méltányosság tanítása - A tanár jellemzőinek, viselkedésének és tanítási eredményeinek elemzése a TIMSS segítségével, 2019)
      Socioeconomic Inequality and Educational Outcomes - Evidence from Twenty Years of TIMSS (Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenség és oktatási eredmények - A TIMSS húsz évének bizonyítékai, 2019)
      Is democracy overrated? Latin American students' support for dictatorships (Túlértékeltük a demokráciát? Latin-amerikai hallgatók a diktatúrát támogatják, 2019)
      Promoting effective mathematics teaching. Analyzing teacher enactment of grade 8 mathematics curricula using TIMSS data (A hatékony matematikatanítás támogatása. A 8. évfolyamos matematika tantervek tanári bevezetésének elemzése TIMSS adatok felhasználásával, 2019)
      Do both boys and girls feel safe at school - and does it matter? Academic achievement and feelings of safety: a closer look at gender and grade level differences. (A fiúk és a lányok is biztonságban érzik magukat az iskolában? - Számít ez valamit? Tanulmányi eredmények és biztonságérzet: a nemek és az évfolyamok közötti különbségek alaposabb vizsgálata, 2019)
      The Globalization of Science Curricula (A tudomány globalizációjának tantervei, 2018)
      Teaching Tolerance in a Globalized World (A tolerancia tanítása a globalizált világban, 2018)
      Does reading literacy instruction vary according to language or culture? Similarities and differences in English-, German- and French-speaking education systems in PIRLS 2016 (Változik-e az olvasás oktatása nyelvtől vagy kultúrától függően? Hasonlóságok és különbségek az angol, német és francia nyelvű oktatási rendszerekben a PIRLS 2016 alapján, 2018)
      Preparing the ground: The importance of early learning activities at home for fourth grade student achievement (A talaj előkészítése: Az otthoni korai tanulási tevékenységek jelentősége a negyedik osztályos tanulók eredményei szempontjából, 2018)
      The data makes the difference. How Chinese Taipei used TIMSS data to reform mathematics education (Az adatok megkülönböztetnek. Hogyan használta a kínai Tajpej a TIMSS adatait a matematika oktatás reformjához, 2018)
      How systematic is international bullying and what relationship does it have with mathematics in the fourth grade? (Nemzetközileg mennyire szisztematikus a zaklatás és milyen viszonyban van a matematikával a negyedik osztályban?, 2018)
      PIRLS for Teachers: Making PIRLS results more useful for practitioners (PIRLS tanároknak: A PIRLS eredmények hasznosabbá tétele gyakorló tanároknak, 2018)
      The role of teacher quality in fourth-grade mathematics instruction: evidence from TIMSS 2015 (A tanári munka minőségének szerepe a negyedik osztályos matematika oktatásban: a TIMSS 2015 bizonyítékai, 2017)
      Too scared to learn? Understanding the importance of school safety for immigrant students (Félsz az iskolában? A bevándorló diákok számára szükséges iskolabiztonság fontosságának megértése, 2017)
      Reading performance in post-colonial contexts and the effect of instruction in a second language (Olvasási teljesítmény a volt gyarmatokon és a második nyelv oktatásának hatása, 2017)
      Exploring cross-national changes in instructional practices: evidence from four cycles of TIMSS (Nemzetközi változások feltárása az oktatási gyakorlatban: bizonyítékok a TIMSS négy ciklusából, 2017)
      Teacher Quality, Instructional Quality and Student Outcomes - Relationships Across Countries, Cohorts and Time (A tanári minőség, az oktatási minőség és a hallgatói eredmények - Országok közötti kapcsolatok, nemzedékek és idő, 2016)
      Psychometric Framework for Modeling Parental Involvement and Reading Literacy (Pszichometriai keretrendszer a szülői viselkedés és az olvasási műveltség összefüggésének modellezéséhez, 2016)
      Where are the immigrant girls? (Hol vannak a bevándorló lányok?, 2016)
      Are teacher characteristics and teaching practices associated with student performance? (A tanári jellemzők és tanítási gyakorlatok összefüggenek-e a tanuló teljesítményével?, 2016)
      Are school characteristics related to equity? The answer may depend on a country’s developmental level (Az iskola jellemzői összefüggnek a méltányossággal? A válasz függhet egy ország fejlettségi szintjétől, 2016)
      20 Years of TIMSS - International Trends in Mathematics and Science Achievement, Curriculum, and Instruction (A TIMSS vizsgálatok 20 éve - Nemzetközi tendenciák a matematikában, a természettudományokban, a tantervben és az oktatásban, 2016)
      Is reading contagious? Examining parents’ and children’s reading attitudes and behaviors (Ragályos az olvasás? A szülők és gyermekek olvasási attitűdjének és magatartásának vizsgálata, 2015)
      Advanced academic performance: exploring country-level differences in the pursuit of educational excellence (Haladó tanulmányi teljesítmény: országos szintű különbségek feltárása az oktatási kiválóság elérésében, 2015)
      Is the "net generation" ready for digital citizenship? Perspectives from the IEA International Computer and Information Literacy Study 2013 (Készen áll a "net generáció" a digitális állampolgárságra? Az IEA 2013-as nemzetközi számítógépes és információs műveltségi tanulmányának perspektívái, 2015)
      Socioeconomically disadvantaged students who are academically successful: examining academic resilience cross-nationally (Társadalmi-gazdasági szempontból hátrányos helyzetű hallgatók, akik tanulmányaikban sikeresek: az oktatási megküzdési képesség (reziliencia) vizsgálata országos szinten, 2015)
      Using PIRLS data to investigate the relationship of teachers’ instruction with students’ out-of-school reading behaviors (A PIRLS-adatok felhasználásával a tanárok oktatása és a tanulók iskolán kívüli olvasási magatartása kapcsolatának vizsgálata, 2015)
      Is teacher experience associated with mathematics achievement? (A tanári tapasztalat összefügg a matematikai eredményekkel?, 2015)
      Is the use of ICT in the classroom associated with student achievement in Arab countries participating in TIMSS at Grade 8? (Összefügg-e az IKT használata az osztályteremben a TIMSS-ben részt vevő arab országok 8. osztályos hallgatóinak teljesítményével?, 2014)
      Participation of Arab countries in early childhood education and reading literacy skills of fourth-grade (or sixth grade) students: results from PIRLS 2011 (Arab országok részvétele a kisgyermekkori oktatásban és a negyedik (vagy hatodik) osztályos tanulók olvasási és olvasási készségei: a PIRLS 2011 eredményei, 2014)
      Parental involvement in school activities and reading literacy: findings and implications from PIRLS 2011 data (A szülők részvétele az iskolai tevékenységekben és az olvasási műveltség: a PIRLS 2011 adatainak megállapításai és következményei, 2014)
      Providing School-Level Reports from International Large-Scale Assessments - Methodological considerations, limitations, and possible solutions (Iskolai szintű jelentések készítése nemzetközi nagyszabású értékelésekből - Módszertani megfontolások, korlátozások és lehetséges megoldások, 2013)
      Is participation in preschool education associated with higher student achievement? (Az óvodai nevelésben való részvétel összefügg-e a későbbi tanulói teljesítményekkel?, 2013)
      Does increasing hours of schooling lead to improvements in student learning? (A növekvő iskolai órák száma javítja-e a diákok tanulását, 2013)
 

 
Lap eleje
014 - Nemzetközi szervezetek     HA főoldal     CsOM főoldal     000 - Tartalom     016 - Európai alkotmány