Hajnal Anna oldala - Ha érdekel a jövőd... | ||||
|
||||
EGYIK SZÉLSŐSÉG képviselői |
ARANY KÖZÉPÚT képviselői |
MÁSIK SZÉLSŐSÉG képviselői |
||
Szükség van önálló feladatokra? | ||||
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
||
Nincs. A gyermekek maguknak állítanak fel célokat, így maguknak "adnak fel" önálló feladatokat, amelyeket szívesen csinálnak, meg akarnak csinálni és általában sikeresen meg is csinálják ezeket, illetve addig csinálják, amíg sikerre nem viszik a dolgot. Nincs szükség kívülről meghatározott feladatokra, elegendő a problémák és lehetőségek feltárása, bemutatása, amelyek ismeretében már képesek maguknak megfogalmazni a saját céljaikat. Hajnal Anna - 2019.12.14. |
Bizonyos területeken. Az önálló komplex feladatok megoldása nélkülözhetetlen a későbbi sikeresség, önirányítás eléréséhez. A lényeg az, hogy a tanulók az érdeklődési körüknek megfelelő feladatokat kapjanak, amelyek elvégzésére "belülről jövő késztetést" éreznek, így nem utálják meg sem az adott tárgyat, sem az önálló munkát. Hajnal Anna - 2019.12.14. |
Igen. Egyértelmű, hogy a kreativitást, a problémamegoldási képességet csak önálló feladatmegoldási gyakorlattal lehet "kifejleszteni", magas szintre hozni. Minden tárgyban minél több kihívás elé kell állítani a tanulókat. Hajnal Anna - 2019.12.14. |
||
<< Előző oldal LAP ELEJE FŐOLDAL Következő oldal >> | ||||
Szükség van házi feladatokra? | ||||
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
||
Nem. Az egész napos iskola, a 8-16 óráig (sokaknál 7-17 óráig) tartó iskolai tartózkodás megfelelő mennyiségű gyakorlásra ad időt, ezen felül már nincs szükség otthoni kötelező házi feladatokra. Természetesen, érdeklődésüknek megfelelő nem kötelező feladatokat a gyermekek otthon is szívesen csinálnak (de a pedagógusoknak ügyelniük kell rá, hogy ezeket ne jutalmazzák és ne éreztessék ezek "nagyon ajánlott" jellegét, amivel a megfelelésre hajló gyermekek már kötelezőnek veszik a feladatot; maradjon meg szórakoztató voltuk!). Hajnal Anna - 2019.12.14. |
Részben. Szükség van, de korlátozott mennyiségben. (Jóból is megárt...) "...az időmennyiség emelkedése csak egy bizonyos szintig jár együtt növekvő tanulmányi eredményekkel; a naponta három óránál többet tanulók tanulmányi teljesítménye rendszerint sokkal rosszabb, mint az egy-három órát ráfordítóké." (Mihály Ildikó: Beszéljünk a házi feladatról! - Mit mondanak e témáról a nemzetközi publikációk?) Az intézményeknek figyelniük kell rá, hogy ne torlódjanak össze a feladatok. Ne legyen olyan nap, amikor mindenből csak 0,5 órányi házi feladatot kell elkészíteni, de ez összesen már 3-4 órás munkát jelent! "A házi feladatra fordított időmennyiség és az eredmények közötti összefüggés alakulását természetesen az is befolyásolja, hogy milyen életkorú gyermekekről van szó, hogy milyen jellegűek a feladatok, illetve, hogy az otthoni munkát rendszeresen értékelik-e a tanárok vagy nem. Az életkori tényezők befolyása úgy érvényesül, hogy a kisebb gyermekek esetében ilyen összefüggés kevésbé mutatható ki, mint a felső középiskolák tanulóinál." (Mihály Ildikó: Beszéljünk a házi feladatról! - Mit mondanak e témáról a nemzetközi publikációk?) Alsó tagozatban ne legyen olyan kötelező "házi" feladat, amit a gyermekek a 8-16 óráig tartó időszakban már nem tudnak megcsinálni. Hajnal Anna - 2019.12.14. |
Igen. A házi feladatok mennyisége és a tanulási sikeresség között egyértelmű összefüggést tártak fel a vizsgálatok. "Megállapították, hogy a tanulásra fordított idő mennyiségének növekedésével egyenes arányban nő az iskolai teljesítmények szintje is, és ez az összefüggés minden egyes tantárgy esetében kimutatható. Sőt, a házi feladatok a közvetett, ún. nem intézményi teljesítményt is pozitívan befolyásolják; ezeknek köszönhetően ugyanis nő a tanulók önfegyelme és az önálló problémamegoldás képessége is." (Mihály Ildikó: Beszéljünk a házi feladatról! - Mit mondanak e témáról a nemzetközi publikációk?) Hajnal Anna - 2019.12.14. |
||
<< Előző oldal LAP ELEJE FŐOLDAL Következő oldal >> |