Hajnal Anna oldala - Ha érdekel a jövőd... | ||||
|
||||
EGYIK SZÉLSŐSÉG képviselői |
ARANY KÖZÉPÚT képviselői |
MÁSIK SZÉLSŐSÉG képviselői |
||
Szükség van a csoportmunkák értékelésére? | ||||
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
||
Nincs. A csoportmunkát nem kell érdemjegyekkel értékelni, mivel a közösen megalkotott eredmény amúgy sem fedi az egyes tanulók részvételi arányát és egyéni tudását. Mindenki tudja, hogy a csoport tagjai nem egyenlő részben veszik ki részüket a munkából, általában a "szokásos tanulók" végzik a munkát, a többiek meg csak lemásolják azt. A csoportmunkák értékelése tudatosítja a "lustább", "lógós" tanulókkal, azt a lehetséges cselekvési irányt, hogy jó eredmény érhető el munka nélkül is, ha jó csoportba kerülünk és mások végzik el a munka érdemi (kreatív, nehéz) részét. Hajnal Anna - 2019.01.07. |
Igen. Csak csoportban. Ha jól megfogalmazott (részekre osztható és párhuzamos munkát tesz lehetővé) a csoportmunka, akkor minden tanuló látja a közös munka előnyeit, megértik az egymásrautaltságot, hogy csakis közösen érhetnek el jó eredményt a szűkös idő alatt. (Ezek a feltételek kizárják a házi feladatnak kiadott csoportmunkát.) Az órai csoportmunka értékelése egyértelműen jelzi a csoport tagjainak, hogy jó volt-e az együttműködés. A tanár felől szükség van a sikertelenség okának (hibák és hiányosságok) részletes magyarázatára. Hajnal Anna - 2019.01.07. |
Igen. Egyénileg is. Ha a tananyag feldolgozása (olyan munka, ami csoportmunka nélkül is megoldható) csoportmunkában történik, akkor általában nem adottak a párhuzamos munkavégzés feltételei és szükségessége (a feladat részekre oszthatósága és a túl kevés idő az egyéni megoldásra), így előfordulhat, hogy a csoport egyik tagja csinálja meg a feladatot, amit a tanár közös munkának tud be. Ez egyértelműen ellenőrizhető egyéni számonkérésekkel. Hajnal Anna - 2019.01.07. |
||
<< Előző oldal LAP ELEJE FŐOLDAL Következő oldal >> |