Hajnal Anna oldala - Ha érdekel a jövőd... | ||||
|
||||
EGYIK SZÉLSŐSÉG képviselői |
ARANY KÖZÉPÚT képviselői |
MÁSIK SZÉLSŐSÉG képviselői |
||
Szükség van szóbeli számonkérésre (felelésre)? | ||||
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
||
Nincs. Az érdemjeggyel értékelt szóbeli számonkérés feleslegesen nagy stresszt jelent a tanulóknak. Ne a feleléstől és rossz jegytől való félelem legyen a tanulás motivációja! Hajnal Anna - 2019.01.07. |
Igen, de értékelés nélkül. Az értékelés nélküli szóbeli számonkérés kisebb stresszt jelent a tanulóknak. Motivációnak így is megmarad a "csalódást okozok a tanárnak és megszégyenülök az osztály előtt, ha nem tudom az anyagot" stresszforrás. Hajnal Anna - 2019.01.07. |
Igen, értékeléssel együtt. Ha nincs szóbeli számonkérés, a gyerekek nem tanulnak óráról-órára, nem fejlődik a kifejező- és előadóképességük. Az értékelés nem hagyható el, mert akkor nem kap visszajelzést a tanuló és a szülők a tanulmányi előmenetelről. Hajnal Anna - 2019.01.07. |
||
<< Előző oldal LAP ELEJE FŐOLDAL Következő oldal >> | ||||
Jó, ha előre tudja a felelő, hogy ő fog felelni? | ||||
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
||
Nem. Ha előre ismeri az osztály a következő órai felelőket, akkor a többiek nem tanulnak az órára, kimarad egy lépcsőfok, amire a további anyag épül. Vagyis, elveszti a tanár ezt az erős, félelemre épülő motivációs eszközét. Hajnal Anna - 2019.01.07. |
Igen. Egy "felelési csoportot" kell kijelölni. Például, öt tanulót kell kijelölni, melyek közül 1 vagy 2 felel majd. Így a többiek mentesülnek a felesleges stressz alól, de legalább öten megtanulják az előző órai anyagot. A tanár olyan tanulókat válaszhat, akiknél szükség van az otthoni munkára, mert az órán nem képesek elsajátítani az anyagot. Hajnal Anna - 2019.01.07. |
Igen. Ki kell jelölni a következő órai felelőt, vagy felelőket. Az osztály stresszmentesen jön az órára. A kijelölt tanuló kiselőadás-szerűen felel. Szinte garantált a sikerélmény. A szóbeli előadókészség folyamatosan fejlődik. Nincs osztály előtti megszégyenülés. Hajnal Anna - 2019.01.07. |
||
<< Előző oldal LAP ELEJE FŐOLDAL Következő oldal >> |