Hajnal Anna oldala - Ha érdekel a jövőd...
7. Kérjük a szóbeli számonkérés korlátozását! Csak az előző órán kijelölt tanulók felelhessenek!
EGYIK SZÉLSŐSÉG
képviselői
ARANY KÖZÉPÚT
képviselői
MÁSIK SZÉLSŐSÉG
képviselői
Szükség van szóbeli számonkérésre (felelésre)?
...SZÓLJ HOZZÁ!
vita@hajnalanna.hu
...SZÓLJ HOZZÁ!
vita@hajnalanna.hu
...SZÓLJ HOZZÁ!
vita@hajnalanna.hu
Nincs.
      Az érdemjeggyel értékelt szóbeli számonkérés feleslegesen nagy stresszt jelent a tanulóknak. Ne a feleléstől és rossz jegytől való félelem legyen a tanulás motivációja!
Hajnal Anna - 2019.01.07.
Igen, de értékelés nélkül.
      Az értékelés nélküli szóbeli számonkérés kisebb stresszt jelent a tanulóknak. Motivációnak így is megmarad a "csalódást okozok a tanárnak és megszégyenülök az osztály előtt, ha nem tudom az anyagot" stresszforrás.
Hajnal Anna - 2019.01.07.
Igen, értékeléssel együtt.
      Ha nincs szóbeli számonkérés, a gyerekek nem tanulnak óráról-órára, nem fejlődik a kifejező- és előadóképességük.
      Az értékelés nem hagyható el, mert akkor nem kap visszajelzést a tanuló és a szülők a tanulmányi előmenetelről.
Hajnal Anna - 2019.01.07.
<< Előző oldal   LAP ELEJE   FŐOLDAL   Következő oldal >>
Jó, ha előre tudja a felelő, hogy ő fog felelni?
...SZÓLJ HOZZÁ!
vita@hajnalanna.hu
...SZÓLJ HOZZÁ!
vita@hajnalanna.hu
...SZÓLJ HOZZÁ!
vita@hajnalanna.hu
Nem.
      Ha előre ismeri az osztály a következő órai felelőket, akkor a többiek nem tanulnak az órára, kimarad egy lépcsőfok, amire a további anyag épül. Vagyis, elveszti a tanár ezt az erős, félelemre épülő motivációs eszközét.
Hajnal Anna - 2019.01.07.
Igen. Egy "felelési csoportot" kell kijelölni.
      Például, öt tanulót kell kijelölni, melyek közül 1 vagy 2 felel majd. Így a többiek mentesülnek a felesleges stressz alól, de legalább öten megtanulják az előző órai anyagot.
      A tanár olyan tanulókat válaszhat, akiknél szükség van az otthoni munkára, mert az órán nem képesek elsajátítani az anyagot.
Hajnal Anna - 2019.01.07.
Igen. Ki kell jelölni a következő órai felelőt, vagy felelőket.
      Az osztály stresszmentesen jön az órára. A kijelölt tanuló kiselőadás-szerűen felel. Szinte garantált a sikerélmény. A szóbeli előadókészség folyamatosan fejlődik. Nincs osztály előtti megszégyenülés.
Hajnal Anna - 2019.01.07.
<< Előző oldal   LAP ELEJE   FŐOLDAL   Következő oldal >>