Hajnal Anna oldala - Ha érdekel a jövőd... | |||
|
|||
Csoportmunkák megfogalmazása | |||
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
|||
Ha a csoport olyan feladatot kap, amit egy valaki is megcsinálhat, könnyen előfordulhat (majdnem biztos), hogy a csoport tagjai nem egyenlő részben veszik ki részüket a munkából, általában a "szokásos tanulók" végzik a munkát, a többiek meg csak lemásolják azt. Ha a tananyag hagyományos feldolgozása (olyan munka, ami csoportmunka nélkül is megoldható) csoportmunkában történik, akkor általában nem adottak a párhuzamos munkavégzés feltételei és szükségessége (a feladat részekre oszthatósága és a túl kevés idő az egyéni megoldásra). Ha jól kiválasztott (részekre osztható és párhuzamos munkát tesz lehetővé) a csoportmunka, akkor minden tanuló látja a közös munka előnyeit, megértik az egymásrautaltságot, hogy csakis közösen érhetnek el jó eredményt a szűkös idő alatt. (Ezek a feltételek kizárják a házi feladatnak kiadott csoportmunkát.) Hajnal Anna - 2018.10.27. |
|||
<< Előző oldal LAP ELEJE FŐOLDAL Következő oldal >> | |||
Csoportmunkák értékelése | |||
...SZÓLJ HOZZÁ! vita@hajnalanna.hu |
|||
Nem csoportmunkának való csoportmunkák esetében előfordulhat, hogy a csoport egyik vagy néhány tagja csinálja meg a feladatot, amit a tanár közös munkának tud be, így egyenlően elosztott (mindenki ugyanazt kapja) értékelése tudatosítja a "lustább", "lógós" tanulókkal, azt a lehetséges cselekvési irányt, hogy jó eredmény érhető el munka nélkül is, ha jó csoportba kerülünk és mások végzik el a munka érdemi (kreatív, nehéz) részét. Ez egyértelműen ellenőrizhető egyéni számonkérésekkel, objektív írásbeli tesztekkel. Ha jól megfogalmazott (csapatmunkának való) a csoportmunka, az együttes (mindenki ugyanazt kapja) értékelés az igazán előnyös, ami azt jelzi a csoport tagjainak, hogy jó volt-e az együttműködés. Természetesen a tanár részéről szükség van a sikertelenség okának (hibák és hiányosságok) részletesebb, segítő magyarázatára; esetleg a sikertelen munkaszervezés elemzésére. Hajnal Anna - 2018.10.27. |
|||
<< Előző oldal LAP ELEJE FŐOLDAL Következő oldal >> |